Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media myy Talosoftan

Alma Media myy Talosoftan

Alma Media Oyj                                                                                              9.6.2021

ALMA MEDIA MYY TALOSOFTAN

Alma Median tytäryhtiö Alma Mediapartners Oy ja Lemonsoft Oy ovat sopineet liiketoimintakaupasta, jossa rakentamisen ja asumisen ERP-järjestelmä Talosofta siirtyy Lemonsoft Oy:lle heinäkuusta 2021 alkaen. Talosofta on pienille ja keskisuurille rakennus-, saneeraus- sekä talotekniikkatoimijoille suunnattu verkkopohjainen toiminnanohjausjärjestelmä, jonka vuoden 2020 liikevaihto on noin 1,0 miljoonaa euroa. Osapuolet eivät julkista kauppahintaa.

– Keskitymme Alma Consumerin strategiassa asunto- ja autokaupan digitaalisiin palveluihin, vertailupalveluihin ja mediaan. Näin laajentuminen rakennusalan ERP-liiketoimintaan ei ole enää toimintamme keskiössä. Vastaavasta syistä luovuimme aiemmin NettiKoti-liiketoiminnasta. Kiitämme Talosoftan sitoutunutta tiimiä ajasta Almalla, Alma Consumerin johtaja Kari Kivelä sanoo.

Tehdyllä divestoinnilla ei ole merkittävää tulosvaikutusta.

Lisätietoja: Kari Kivelä, johtaja, Alma Consumer, puh. 010 665 2032.

Alma Media lyhyesti

Alma Media on voimakkaasti uudistuva monikanavainen mediayhtiö. Rakennamme kestävää kasvua mediasta palveluihin tarjoten sisältöjä ja palveluja, jotka hyödyttävät käyttäjiä arjessa, työssä ja vapaa-ajalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Etuovi.com, Nettiauto sekä Nettimoto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.

Alma Mediassa työskentelee noin 1 500 ammattilaista ja yhtiö toimii 11 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2020 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 230,2 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 9.6.2021, 09:32
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli