Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media ostaa 60 prosenttia digitaalisiin markkinointiratkaisuihin erikoistuneesta Netello Systems Oy:stä

Alma Media ostaa 60 prosenttia digitaalisiin markkinointiratkaisuihin erikoistuneesta Netello Systems Oy:stä

Alma Media Oyj                                                                                              Lehdistötiedote 31.3.2021

ALMA MEDIA OSTAA 60 PROSENTTIA DIGITAALISIIN MARKKINOINTIRATKAISUIHIN ERIKOISTUNEESTA NETELLO SYSTEMS OY:STÄ

Alma Media on 31.3.2021 hankkinut 60 prosenttia digitaalisia markkinointiratkaisuja erityisesti pienille ja keskisuurille yrityksille tarjoavan Netello Systems Oy:n osakekannasta. Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta.

Vuonna 1999 perustettu Netello Systems Oy tarjoaa PK-yrityksille tuloksellista hakukoneoptimointia (SEO) ja siihen liittyviä palveluita, kuten myyntiprosessia tehostavaa konversio-optimointia (CRO), hakukonemarkkinointia (SEM) sekä verkkosivustojen uudistus- ja kehitystyötä. Netello Systems Oy:n digitaalisen markkinoinnin ratkaisujen avulla PK-yritykset voivat edistää liiketoimintansa digitalisoitumista ja vauhdittaa verkkoliiketoiminnan kasvua. Netello Systems Oy:n liikevaihto oli vuonna 2020 2,2 miljoonaa euroa ja siitä 75 prosenttia muodostui hakukoneoptimointiin perustuvista palveluista. Netello Systems Oy:llä on 23 työntekijää.

Järjestelyn myötä Netello Systems Oy ja Alma Median keskitetty mediamyynnin organisaatio Alma Mediaratkaisut tiivistävät yhteistyötä erityisesti pienten ja keskisuurten yritysten markkinalla. Alma Mediaratkaisujen strategisia fokusalueita ovat sisältömarkkinointi ja konseptit sekä digitaalisen mainonnan datapohjaiset ratkaisut. Alma Mediaratkaisujen kasvun strategiassa keskeistä on tarjonnan laajentaminen digitaalisissa markkinointiratkaisuissa ja aseman vahvistaminen pienten ja keskisuurten yritysasiakkaiden palveluntarjoajana, sekä mainonnan palvelutuotannon ja ostokanavien monipuolistaminen.

– Netellon SEO- ja SEM-ratkaisut ja osaaminen täydentävät luontevasti portfoliomme tarjontaa yritysten kasvun vauhdittamiseksi markkinoinnilla ja vahvistavat merkittävästi kykyämme palvella PK-sektorin yrityksiä. Markkinointiratkaisujen vaikuttavuus ja käyttäjien sitoutuminen kasvaa, kun Alman digitaalisen verkoston laaja tavoittavuus Suomessa yhdistyy hakukoneoptimointiin ja -markkinointiin, johtaja Tiina Järvilehto Alma Mediaratkaisuista sanoo.
 

– Alma Median digitaalisten palvelukanavien ja osaamisen laajuus tarjoaa erinomaiset mahdollisuudet asiakkaidemme hyväksi. Arvomaailmamme kohtaavat ja näkemyksemme palvelun korkeasta laatuvaatimuksesta on yhtenevä. Järjestelyn myötä kykymme tarjota yrityksille kokonaisvaltaista verkkopalvelun ja digitaalisen markkinoinnin suunnittelua ja ratkaisuja vahvistuu edelleen. Kattava digitaalinen markkinointipalvelumme on muuttuvilla markkinoilla näin yhä relevantimpi ratkaisu, sanoo Kai Leinonen, Netello Systems Oy:n toimitusjohtaja.

 

Lisätietoja:
Tiina Järvilehto, johtaja, Alma Mediaratkaisut, puh. 010 665 2015

Alma Media lyhyesti

Alma Media on uudistuva digitaaliseen palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa kestävää kasvua mediasta palveluihin tarjoten sisältöjä ja palveluja, jotka hyödyttävät käyttäjiä arjessa, työssä ja vapaa-ajalla. Alma Media toimii 11 Euroopan maassa. Alma Mediassa työskentelee noin 1 500 ammattilaista. Alma Median vuoden 2020 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 230,2 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi

  • Julkaistu: 31.3.2021, 09:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli