Alma Media > Mainostajalle > Kesällä hellitetään kukkaron nyörejä ja lomaillaan kotimaassa

Kesällä hellitetään kukkaron nyörejä ja lomaillaan kotimaassa

Iltalehti.fi:n lukijoille toteutetussa kyselyssä kartoitettiin vastaajien suunnitelmia kesän ajalle. 

Kesä on rentoutumisen ja omaan hyvinvointiin panostamisen aikaa. Lähes 90 %:lla vastaajista on tavoitteena kesäloman aikana levätä ja rentoutua ja reilusti yli puolet aikoo panostaa kuntoiluun ja liikuntaan. Loman aikana halutaan myös nauttia hyvästä ruuasta ja juomasta hyvässä seurassa. 

Vastaajien pääasiallinen lomakuukausi on heinäkuu ja 76 % aikoo pitää lomaa kesällä yli 3 viikkoa. Syksylläkin lomaillaan, lähes 40 % vastaajista suunnittelee pitävänsä lomaa syksyllä.

Mainostajan kannalta kesä on erinomaista aikaa tavoittaa kuluttajat hetkellä, jolloin he ovat suhtautuvat rahankäyttöön normaalia arkea rennommin. Kyselyn vastaajista jopa 52 % aikoo kesällä hellittää kukkaron nyörejä ja panostaa kesän viettoon

Kesää vietetään aktiivisesti kotimaassa omalla autolla, matkailuautolla tai -vaunulla matkaillen ja mökkeillen. Mökkiä ja omaa kotia kunnostetaan tai siellä rakennetaan. Myös kahvilat ja ravintolat houkuttelevat tänä kesänä. 

Kyselyyn vastanneet lukijat suhtautuvat positiivisesti omaan talouteensa myös kesän jälkeen syksyllä ja loppuvuodesta.

Mainostajan kannattaa hyödyntää Alman kesäedut, joiden avulla kesää viettävät suomalaisen tavoitetaan kustannustehokkailla kampanjahinnoilla. Etuhinnat ovat voimassa uusille kampanjavarauksille 22.6. – 9.8.2020.

Alman kesäedut 2020 löydät täältä.
Kysy lisää ja varaa oma kesäkampanjasi mediamyynnistämme.
 
Lähde: Iltalehden kysely 1.-2.6.2020, N=2144

  • Julkaistu: 8.6.2020, 14:00
  • Kategoria: Mainostajalle

Jaa artikkeli