Alma Media > Mainostajalle > Vältä ympäristökatastrofi – Näin mediaympäristö vaikuttaa mainoksesi tehokkuuteen ja uskottavuuteen

Vältä ympäristökatastrofi – Näin mediaympäristö vaikuttaa mainoksesi tehokkuuteen ja uskottavuuteen

Onhan se täysin ymmärrettävää, että mainospaikkoja ostaessa helposti mieltää sen halvimman näkyvyyden olevan paras vaihtoehto. Kuitenkin tuo työtuoli näyttää aika
paljon myyvemmältä istutettuna sille sopivaan ympäristöön, eikö vain? Myöskään ne ihmiset, jotka etsivät työtuoleja, eivät luultavimmin hae niitä ulkokalusteiden
kategoriasta. Yhtä lailla mainontakin kannattaa toteuttaa siellä, missä yleisö odottaa näkevänsä tuotteesi.  

Luotettavaan mediaympäristöön satsaaminen osoittautuu usein järkeväksi investoinniksi, sillä median ympärilleen luoma halo-efekti tuo mainontaan jopa 50 % lisää tehoa verrattuna kuluttajalle
vieraaseen ympäristöön*. Mainoksesta pitäminen ja sen muistaminen kuin myös brändiin sitoutuminen kasvavat merkittävästi, kun se esiintyy vastaanottajan arvostamassa ympäristössä.
Suomalaisista 59 % luottaa uutismedioihin. Tämä luottamus on vahvinta koko maailmassa**.

Luotettavassakin mediaympäristössä mainoksen sisältöön tulee panostaa mainoskanava huomioiden. Digissä on mahdollista hyödyntää liikkuvaa kuvaa, visuaalisia efektejä ja vuorovaikutteisuutta,
jotka tehostavat vastaanottajan sitoutumista brändiin***.  Sisältömarkkinointi on parhaimmillaan palvelua, jota ei koeta keskeyttävänä ja ärsyttävänä mainoksena, vaan hyödyllisenä
tai viihdyttävänä sisältönä osana muuta uutisvirtaa. Erityisesti painetussa lehdessä mainonnasta pidetään ja suomalaiset kokevatkin paperisen lehden mieluisimmaksi kanavaksi seurata mainontaa****. 

Kun mainoseurot käytetään tunnettuun mediaan, mainostaja saa ja voi myös vaatia läpinäkyvyyttä mainonnan teknisen laadun ja näkyvyyden suhteen. Laatumedian ostajalla on oikeus tietää, miten
kampanja suoriutuu ja kenelle se on näkynyt.   

Meille on tärkeää, että mainoksesi näkyy arvoisessaan ympäristössä oikeille ihmisille. Otamme mielellämme vastaan kiperiäkin kysymyksiä mainosympäristösi laadun ja tehokkuuden suhteen.
Ole rohkeasti yhteydessä mediamyyntiimme.

Lähteet:
*comScore 2016, The Halo Effect. How Advertising on Premium Publishers Drives Higher Ad Effectiveness 
** Reuters Institute Digital News Report 2019
*** Celtra Creative insight report Q1 / 2019
**** Lähde: IRO Research, Tuhat suomalaista -tutkimus

 

  • Julkaistu: 17.9.2019, 15:30
  • Kategoria: Mainostajalle

Jaa artikkeli