Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Vuoden toimisto 2019 –tutkimuksen parhaat toimistot on julkistettu

Vuoden toimisto 2019 –tutkimuksen parhaat toimistot on julkistettu

Alma Media Oyj                                                              Lehdistötiedote 12.2.2019

VUODEN TOIMISTO 2019 –TUTKIMUKSEN PARHAAT TOIMISTOT ON JULKISTETTU

Koko markkinointiviestintäalan kattavan Vuoden toimisto -tutkimuksen vuoden 2019 voittajat julkistettiin 12.2.2019 järjestetyssä palkintogaalassa. Kolmannen kerran Suomessa järjestettävään tutkimukseen osallistui kahdeksassa eri kategoriassa 61 toimistoa. Vuonna 2018 tutkimukseen osallistui 56 toimistoa. Tutkimukseen vastasi 825 markkinointipäättäjää.

Vuoden Toimisto –tutkimus on ruotsalaisen Regin Årets Byrå -konseptiin perustuva tutkimus, jolla kartoitetaan markkinointi-, mainos- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluja tarjoaviin toimistoihin, merkittävimpiä toimiston valintaan vaikuttavia kriteereitä ja markkinointialan kehityssuuntia. Tutkimuksen toteutuksesta vastaa tutkimustoimisto Norstat Finland ja Alma Media toimii tutkimuksen ja kilpailun kumppanina. 

”Asiakassuhteiden kehittäminen on pitkäjänteistä työtä ja tutkimus antaa osallistuville toimistoille paljon arvokasta ymmärrystä omista vahvuuksistaan ja myös mahdollisuuden kehittyä omille asiakkaille monissa asioissa”, sanoo Pia Grahn, tutkimustoimisto Regin toimitusjohtaja.

Tilaisuudessa palkittiin asiakkaiden arviointiin perustuen parhaina seuraavat toimistot:

Mainostoimistot, iso, myyntikate yli 5 miljoonaa euroa: TBWAHelsinki 

Mainostoimistot, pieni, myyntikate 1-5 miljoonaa euroa: Wörks

Mediatoimistot: Carat Finland 

Viestintätoimistot: OSG Viestintä 

Markkinointiteknologiatoimistot: OIKIO Digital Performance Agency

Asiakasymmärrys ja –kokemustoimistot: Marketing Clinic

Brändi ja design –toimistot: Agency Leroy

Tapahtumatoimistot (uusi kategoria): Lataamo Group

Kunniamaininnat 2019 eli korkeimmat asiakastyytyväisyysindeksilukemat saaneet toimistot: 

Luovuus ja ideointikyky: Bob the Robot

Strateginen osaaminen: Republic of Communications

Digitaalinen osaaminen: Columbia Road

Toimistot, myyntikate yli 10+ milj (uusi): TBWAHelsinki

Lisätietoja:

Pia Grahn, toimitusjohtaja, Regi Research & Strategi Ab, puh. +46 70 768 8101
Kirsi Stenberg, markkinointijohtaja, Alma Media, puh. +358 10 665 2788

Alma Media lyhyesti

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 250 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2017 liikevaihto oli 367,3 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 12.2.2019, 18:15
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli