Alma Media > Uutinen > Vuoden koti löytyi Raumalta

Vuoden koti löytyi Raumalta

Alma Median Vuoden koti -kilpailu on päättynyt. Voittajakodiksi valikoitui yleisöäänestyksellä raumalainen pikkukoti, jonka sisustus ihastutti seesteisyydellään ja harkitulla tyylillään. 


Alma Media järjesti yhdessä asumiseen liittyvien palveluidensa kanssa Vuoden koti -kilpailun, jossa etsittiin rohkeita ja persoonallisia suomalaisia koteja. Kilpailuun pystyi osallistumaan julkaisemalla kuvan tai videon kodistaan Instagramissa ja merkitsemään sen tunnisteella #vuodenkoti. Kilpailutunnisteella merkittyjä kuvia tuli kilpailuaikana heinä-elokuussa Instagramiin lähes 500. 

– Osallistuminen oli helppoa ja luontevaa Instagramissa, jossa suomalaiset jakavat muutenkin kuvia kodeistaan. Toivoimme kilpailijoilta postauksen yhteyteen myös perusteluita siitä, miksi juuri heidän kotinsa voisi olla Vuoden koti. Osa asiantuntijaraadin suosikkikodeista ei yltänyt finaalikuusikkoon, koska perustelut puuttuivat, kertoo Sanna Forsström, Vuoden koti -kilpailun projektipäällikkö. 

Alman asumisen asiantuntijaraati valitsi osallistujien joukosta kuusi finalistia, joista valittiin voittajakoti yleisöäänestyksellä. Asiantuntijaraati painotti valinnoissaan kodista huokuvaa tunnelmaa, tarinoita ja persoonallisuutta, kodin asukkaille sopivia omanlaisia ratkaisuita unohtamatta. Voittajaksi valikoitui koko äänestyksen ajan kärkisijaa pitänyt raumalainen ”Tuoski”. Voittajakotiin ja muihin finalisteihin voi tutustua kilpailusivulla osoitteessa www.vuodenkoti.fi

– Koti on ihmisen tärkein paikka, jota suunnitellaan, etsitään, rakennetaan ja ylläpidetään, jossa koetaan elämän isot ja pienet hetket. Haluamme innostaa ja inspiroida suomalaisia entistä parempaan asumiseen ja siksi palkitsemme yhteisrintamassa Alman brändien kanssa Suomen rohkeimpia koteja, asujia ja asuinratkaisuja Vuodenkoti-kilpailun muodossa. Tästä on hyvä kehittää Vuoden koti -kisaa ja asumisen sisältöjä ja palveluita eteenpäin, jatkaa Forsström. 

Kohti parempaa asumista

Vuoden koti -kilpailun tavoitteena oli nostaa esiin erilaisia suomalaisia koteja ja samalla vahvistaa kuluttajien tietoisuutta Alman asumiseen ja asuntomarkkinaan liittyvästä tarjoomasta.

Alman palvelut ovat luonnollinen osa suomalaista asumista aina asunnon hankinnasta asunnon remontoimiseen, muuttoon, sisustamiseen ja kodissa elämiseen. Alman eri mediat tarjoavat monipuolisesti asumiseen, kotiin ja asuntomarkkinaan liittyviä sisältöjä. Alman palvelut puolestaan tarjoavat kuluttajille työkaluja esimerkiksi kodin ostamiseen ja myymiseen sekä asumisen eri palveluiden kilpailuttamiseen 

Vuoden Koti -kampanjaa olivat mukana toteuttamassa Etuovi.com, Iltalehti, Vuokraovi.com, Urakkamaailma.fi, Muuttomaailma.fi, Aamulehti, Satakunnan Kansa, Kauppalehti ja Arvopaperi.

  • Julkaistu: 19.9.2018, 15:00
  • Kategoria: Uutinen
  • Teema: almassa-tapahtuu

Jaa artikkeli

Lue seuraavaksi:

Toimittajana työskentely on ainutlaatuinen tilaisuus soveltaa opintojen aikana kertynyttä teoriaa käytäntöön

Toimittajan työssä tarvitaan monipuolista osaamista ja se soveltuukin myös monille…

Töissä Almalla

Alma Asuminen Spotlight 2021 -webinaarissa kerrottiin asumisen kuumimmat trendit

Alman Asumisen mediat ja palvelut järjestivät Asumisen tulevaisuus tunnissa: Alma…

Trendit

Kohti inhimillisempää ja kestävämpää työelämää? Työelämän murros haastaa sekä työnantajat että työntekijät

Muuttuvaan työelämään tarvitaan jokaisen panosta. Käynnissä oleva muutos kannattaa nähdä…

Trendit