Alma Media > Uutinen > Mobiilityönhaku on nykypäivää – Työnhaku halutaan tehdä mobiilissa, mutta järjestelmät hidastavat kehitystä

Mobiilityönhaku on nykypäivää – Työnhaku halutaan tehdä mobiilissa, mutta järjestelmät hidastavat kehitystä

Mobiililaitteiden käyttö on laajentunut lähes jokaiselle elämänalueelle – myös työelämään ja rekrytointialalle. Päivittäisten asioiden hoitamisen ja viihteen kuluttamisen lisäksi myös työnhaku haluttaisiin hoitaa mobiililaitteella. Työnhakupalvelu Monster toteutti kevään 2018 aikana verkkosivuillaan mobiilityönhakua käsittelevän kyselytutkimuksen*, johon vastasi 2332 henkilöä. Tutkimuksen mukaan valtaosa, jopa 77 %, vastaajista on joko hakenut tai halunnut hakea työpaikkaa mobiililaitteella.

Monsterin kyselyyn vastanneiden mukaan 40 % on jo nyt hakenut työpaikkaa mobiililaitteella. Vastaavasti 37 % ei ole vielä hakenut työpaikkaa mobiililaitteella, mutta haluaisi hakea. Siinä missä työpaikkojen etsiminen on onnistunut mobiililaitteilla suhteellisen helposti, koetaan työnhakuprosessi usein turhan työlääksi tai jopa mahdottomaksi. Lähes joka kymmenes (9%) kertoo yrittäneensä täyttää hakemuksia mobiilisti, mutta haku on syystä tai toisesta keskeytynyt. Yksi syy mobiilihaun takkuamiseen on yritysten käyttämät järjestelmät, jotka eivät toimi mobiiliresponsiivisesti. Huonosti toimivat ja kankeat hakuprosessit vaikuttavat negatiivisesti hakijakokemukseen. 

–Työpaikan hakemisen vaivattomuus on ensiarvoisen tärkeää erityisesti työvoima- ja asiantuntijapulasta kärsivillä aloilla sekä vaikeasti rekrytoitavien toimenkuvien kohdalla. Työnhakijat toivovat työnhakuprosesseihin yksinkertaisuutta ja rekrytointialalla ollaankin siirtymässä yhä enemmän mobiiliin, johon liittyy paljon mahdollisuuksia, kuten sujuva molemminpuolinen vuorovaikutus, sanoo Monsterin Suomen maajohtaja Mika Kiiskinen.

Verkkopalveluissa mobiilikäyttö lisääntyy jatkuvasti. Myös työnhakusivustoilla on viime vuosien aikana nähty selkeä kasvukäyrä mobiililiikenteessä. Työnhakupalvelu Monsterin sivuston käyttäjistä noin puolet selailee työpaikkoja mobiilisti, ja tulevina kesäkuukausina puhelimien ja tablettien käyttö korostuu entisestään.

Monster lanseeraa uuden mobiilisovelluksen helpottamaan työnhakua

Monster vastaa työnhakijoiden tarpeeseen ja toiveeseen kevyemmästä työnhakuprosessista ja lanseeraa markkinoille helppokäyttöisen, ilmaisen työnhakusovelluksen, jossa työpaikan hakeminen tapahtuu pyyhkäisemällä älypuhelimen näyttöä. 

Sovellus ehdottaa työnhakijalle tämän profiiliin eli koulutukseen ja työhistoriaan pohjautuvia sekä haluttuun sijaintiin soveltuvia työpaikkoja. Monsterin sovellus tarjoaa työnhakijalle aidosti mobiililaitteelle rakennetun käyttökokemuksen sekä helpon tavan ilmaista työnantajalle kiinnostuksensa avointa työpaikkaa kohtaan. Kun käyttäjä hakee työpaikkaa Monsterin mobiilisovelluksella, työnantajalle lähtee automaattisesti hakijan yhteystiedot ja ansioluettelo. 

Lataa Monster-työnhaku mobiilisovellus

*Kyselytutkimus toteutettiin Monsterin verkkosivuilla (www.monster.fi) aikavälillä 15.2.–28.5.2018 ja siihen vastasi yhteensä 2332 henkilöä.

Lisätiedot:

Mika Kiiskinen, Country Manager
p. +358 10 665 3498
mika.kiiskinen@monster.fi

Katri Laakso, Marketing Manager
p. +358 10 665 2585
katri.laakso@monster.fi

Monster
Monster on työnhaun ja rekrytoinnin suunnannäyttäjä. Olemme yksi ensimmäisistä verkossa toimivista työnhakupalveluista, ja jatkamme yhä alan edelläkävijänä tavoitteenamme palvella niin työnhakijoita kuin työnantajia. Monster.fi kuuluu Alma Career Oy:n omistamiin työnhakupalveluihin. Alma Career Oy:n omistavat Alma Media Oyj ja Monster Worldwide. www.monster.fi

  • Julkaistu: 25.6.2018, 11:00
  • Kategoria: Uutinen
  • Teema: Trendit

Jaa artikkeli

Lue seuraavaksi:

Teknologia vauhdittaa Alman matkaa kohti kehittyneitä kaupankäyntialustoja

Digitaalisuus on ollut Alma Median strategian ytimessä jo vuosia. Alma…

Trendit

Viisi markkinoinnin trendiä 2022 – näistä vielä puhutaan

Trendikatsaukset tehdään tyypillisesti alkuvuonna, mutta maailman ja trendien muovautuessa yhä…

Trendit

Kolme neljästä fyysisen kaupan asiakkaasta tulee kauppaan valmiiksi tiedolla ja inspiraatiolla varustettuna

Alle 25-vuotiaista enää vain 9 % tekee ostoksia ainoastaan kivijalkakaupassa,…

Trendit