Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Vuoden Toimisto 2018 -tutkimuksen finalistit valittu

Vuoden Toimisto 2018 -tutkimuksen finalistit valittu

Alma Media Oyj                         Lehdistötiedote 12.1.2018

VUODEN TOIMISTO 2018 -TUTKIMUKSEN FINALISTIT VALITTU

Koko markkinointiviestintäalan kattavan Vuoden toimisto -tutkimuksen vuoden 2018 shortlista on valmistunut. Toisen kerran Suomessa järjestettävään tutkimukseen osallistui 56 toimistoa. Tutkimuksen vastaajina ovat markkinointipäättäjät toimistojen suurimmista asiakkuuksista. Vastaajien lukumäärä nousi 905:een viime vuoden 725:sta.

Markkinointipäättäjät ovat nostaneet seitsemässä kategoriassa seuraavat toimistot finalistien joukkoon (toimistot ovat aakkosjärjestyksessä):

Markkinointiviestintätoimistot (Myyntikate yli 5 milj. euroa)

Bob The Robot

Mirum Agency

TBWA Helsinki

Markkinointiviestintätoimistot (Myyntikate alle 5 milj. euroa)

Folk Finland

Ivalo Creative Agency

Sherpa

Superson

Villivisio

Asiakasymmärystoimistot

Frankly Partners

Kopla Helsinki

Design-toimistot

Agency Leroy

Kuudes Kerros

Pentagon Design

Teknologia- ja markkinointitoimistot

Grapevine Media

ID BBN

Kurio

OIKIO Digital Perfomance Agency

P+SBD

Mediatoimistot

IUM

Mediatoimisto Virta

Vizeum

Viestintä-, PR- ja sisältötoimistot

Kaiku Helsinki

OSG Creative

Republic of Communications

Tutkimus kartoittaa markkinointi-, mainos- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluja tarjoaviin toimistoihin, toimiston valintaan vaikuttavia kriteereitä sekä markkinointialan kehityssuuntia. Vuoden Toimisto (Årets Byrå) -tutkimus on merkittävin Ruotsin markkinointialan tutkimus -konsepti ja se järjestetään ruotsalaisille jo 18. kerran. Suomessa toisen kerran toteuttavan tutkimuksen toteutuksesta vastaa tutkimustoimisto Norstat Finland. Alma Media toimii tutkimuksen ja kilpailun media-kumppanina.

”Vuoden Toimisto – tutkimus toteutetaan tällä hetkellä pohjoismaisesti Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Maiden välillä on selkeitä eroja, mutta yhteneväisyyksiäkin löytyy. Odotukset toimistojen digiosaamisen osalta on selkeä yksi yhteinen haaste läpi eri kategorioiden, sanoo Pia Grahn, tutkimustoimisto Regin toimitusjohtaja.

Vuoden Toimisto tutkimuksen tarkoituksena on edesauttaa markkinointi- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden ja toimistojen tuloksellista ja pitkäaikaista yhteistyötä, jotta markkinointiala ala Suomessa kehittyisi ja kasvaisi. Tutkimus tunnistaa alan kehitystarpeet markkinoinnin laadun nostamiseksi pureutuen toimistojen vahvuuksiin ja heikkouksiin sekä konkretisoi markkinointipäättäjien odotukset kumppaneita kohtaan.

Vuoden Toimisto 2018- tutkimuksen voittajat palkitaan palkintogaalassa, Wanhassa Satamassa, 8.2.2018. Gaala kokoaa yhteen alan parhaat suunnittelijat, projektijohtajat, asiakasvastaavat, toimistojen johdon sekä markkinointipäättäjät.

Lisätietoja:

Pia Grahn, toimitusjohtaja, Regi Research & Strategi Ab, puh. +46 70 768 8101

Elina Kukkonen, viestintä- ja brändijohtaja, Alma Media Oyj, puh. 010 665 2333

Alma Media lyhyesti

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen myös tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 300 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2016 liikevaihto oli 353,2 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 12.1.2018, 08:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli