Alma Media > Mainostajalle > Maakuntamediat erinomaisia päättäjäfoorumeita

Maakuntamediat erinomaisia päättäjäfoorumeita

Kun paikkakunnalla tapahtuu, ihmiset tulevat ensimmäisenä lähimedian pariin, useimmiten mobiililaitteilla. Maakuntien päämedioiden parissa viihtyvät paitsi tiedonnälkäiset kuluttajat, myös alueensa päättäjät.

Alma Median maakuntamediat tavoittavat verkon ja painetun lehden kautta omilla alueillaan neljä päättäjää viidestä: Aamulehti ja aamulehti.fi yhdessä 86% Tampereen markkina-alueen päättäjistä, Satakunnan Kansa ja satakunnankansa.fi 91% Porin markkina-alueen päättäjistä ja Lapin Kansa sekä lapinkansa.fi 80% Kemi-Tornion ja Rovaniemen markkina-alueiden päättäjistä viikossa.

Regions_kuva

Päättäjätkin ovat ihmisiä. Oman paikkakunnan asiat ja tapahtumat kiinnostavat tutkitusti johtavassa asemassa olevia, ylempiä toimihenkilöitä ja yrittäjiä. Kansallisen mediatutkimuksen tuoreimmista tiedoista käy ilmi, että esimerkiksi Lapissa 88% päättäjistä kertoo olevansa kiinnostunut oman alueensa asioista. Satakunnan Kansan vaikutusalueella luku on 94% ja Aamulehden reviirillä 87%. Alueellisia eroja kiinnostuksen kohteissa kuitenkin on: keskivertolukijaa enemmän päättäjiä näyttää Lapissa kiinnostavan puutarhan hoito, kuntoilu ja liikunta, autot sekä musiikki, kun Tampereen seudulla kuntoilun ja liikunnan lisäksi suosiossa ovat luonnossa liikkuminen, hyvinvointi ja terveys, rakentaminen sekä tekniikka. Satakuntalaisia päättäjiä puolestaan puhuttelee kuntoilun ja liikunnan lisäksi tiede, talous- ja raha-asiat, ruoanlaitto sekä autoilu.

Kaikkien kolmen maakuntalehden rinnalla ilmestyy kuukausittain oma elinkeinoelämän sisältökokonaisuutensa, jossa kunkin alueen yritykset ja yhteisöt kertovat toiminnastaan erityisesti päättäjille. Pirkanmaan parhaaksi, Pitelemättömät ja Menestyvä Rovaniemi jatkavat päämediansa kohdennettua viestintää. Päättäjäkohderyhmän digitaalisen tavoittamisen täydentävät Alma-verkoston ammattilehdet, Kauppalehti, Talouselämä, Markkinointi&Mainonta, Tekniikka&Talous, Uusi Suomi, Arvopaperi, Mediuutiset, Mikrobitti ja Tivi, joita yli 1 150 000 suomenkielistä asiantuntijaa, päättäjää, yrittäjää ja sijoittajaa lukee viikoittain.

Sekä perinteistä mainontaa että sisältömarkkinoinnin artikkeleita ja videoita on mahdollista kohdistaa paitsi päättäjäaseman mukaan, myös kiinnostuksen kohteiden perusteella koko Alma-verkostossa.

  • Julkaistu: 23.11.2017, 12:50
  • Kategoria: Mainostajalle

Jaa artikkeli