Alma Media > Uutinen > Optio ottaa uuden kuosin

Optio ottaa uuden kuosin

Uudistunut Optio lanseerataan Kauppalehti Option gaalassa 26.9. Uudistuksen ajoitus on täydellinen, sillä Optio täyttää tänä vuonna 30 vuotta.

Optio_15_kansi

Uuden konseptin kartoittaminen aloitettiin viime vuonna lukijatyöpajoissa ja se on jatkunut lukijanäkemyksen pohjalta työryhmissä koostuen Alma Talentin kaikkien eri toimintojen osaajista. Edellisestä Option isommasta uudistuksesta on kulunut jo kymmenen vuotta.

Syyskuun lopussa ilmestyvä Optio näyttää täysin uudenlaiselta kuin nykyinen: koko muuttuu, logo muuttuu, fontit muuttuvat. Sisällössä tavoitteena on kansainvälisen tason aikakauslehtijournalismi. Lisäksi Option digitaalista läsnäoloa verkossa vahvistetaan niin, että verkossa ilmestyvät jutut erottuvat muusta Alma Talentin medioiden tuotannosta ja lukijat huomaavat selkeästi lukevansa Optiota. Myös verkkojuttujen löydettävyyttä parannetaan. Diginäkyvyydessä edetään askel askeleelta syksyn kuluessa.

– Option tehtävä on tarjota lukijoilleen eväitä ja inspiraatiota menestyksekkääseen elämään. Toimintamme perustana ovat toisaalta sanat ”Bisnes, työ ja menestyminen” ja toisaalta ”Lifestyle, elämykset ja luksus”. Optio haluaa olla luomassa parempaa tulevaisuutta niin Suomeen kuin koko maailmaan. Option maailmassa on mahdollisuuksia ja ratkaisuja, ei pelkästään uhkia ja ongelmia. Optio haluaa olla lukijoilleen se kaveri, joka aina tietää, mitä on tulossa ja mikä on ilmassa, ja joka on samalla todella hauskaa seuraa, Kauppalehti Option toimituksen esimies Jenny Jännäri sanoo.

Uudistuneen Kauppalehti Option ilmestymispäivä on 28.9.

 
  • Julkaistu: 26.9.2017, 15:11
  • Kategoria: Uutinen
  • Teema: Almassa tapahtuu

Jaa artikkeli