Alma Media > Tiedotteet > Pörssitiedote > ALMA MEDIAN SEGMENTTIRAKENNE JA LIIKETOIMINTOJEN NIMET UUDISTUVAT

ALMA MEDIAN SEGMENTTIRAKENNE JA LIIKETOIMINTOJEN NIMET UUDISTUVAT

Alma Media Oyj          Pörssitiedote                    20.4.2016 klo 17.00

Alma Median segmenttirakenne ja liiketoimintojen nimet uudistuvat

Alma Media on muuttanut konsernin raportointirakennetta vuoden 2016 alusta lähtien. Myös yhtiön liiketoimintasegmenttien nimet muuttuvat. Alma Median raportoitavat segmentit ja liiketoimintasegmenttien nimet ovat Alma Markets (aiemmin Digitaaliset kuluttajapalvelut), Alma News & Life (aiemmin Valtakunnallinen kuluttajamedia) ja Alma Regions (aiemmin Aluemedia). Alma Media tiedotti helmikuussa, että Alma Median Talousmedia ja yrityspalvelut -yksikön ja Talentumin liiketoimintojen yhdistymisestä syntyvän uuden liiketoimintayksikön ja raportointikokonaisuuden nimi on Alma Talent.

          Nimiuudistus kuvaa uuden, digitaalisen ajan Alma Median rakentamista ja on osa meneillään olevaa kokonaisvaltaista brändiuudistustamme. Tavoitteenamme oli luoda moderni ja samalla aikaa kestävä nimistö. Asiakkaamme ovat kaiken keskiössä, puhuttelemme uusilla nimillä kullekin yksikölle relevanttia kohderyhmää. Myös kansainvälisyys on tärkeä lähtökohta. Alma Media on kehittynyt suomalaisesta perinteisestä printtiin painottuneesta mediayhtiöstä eurooppalaiseksi media- ja palvelutaloksi, Alma Median toimitusjohtaja Kai Telanne sanoo.

Konsernin emoyhtiön ja Talentum Oyj:n tuottamat keskitetyt palvelut sekä koko konsernia koskevat keskitetyt mainonnan sekä digitaalisen myynnin tukipalvelut käsitellään segmenttiraportoinnin ulkopuolella.

Alma Markets – segmentissä (Digitaaliset kuluttajapalvelut) vuonna 2015 raportoitu Alma Diverson liiketoiminnot ovat siirtyneet osaksi Alma News & Life- ja Alma Regions –segmenttejä vuoden 2016 alusta. E-kontakti -liiketoiminnan liikevaihto on siirretty konsernin palveluliikevaihdosta osaksi konsernin mainosmyyntiä. Lisäksi merkittävä osa JM Tiedon liikevaihdosta käsitellään jatkossa verkkoliiketoimintana, kun se aikaisemmin käsiteltiin muuna kuin verkkoliiketoimintana.

Raportoitavien segmenttien rakenteen ja koostumuksen muututtua Alma Media on IFRS 8 Toimintasegmentit -standardin mukaisesti oikaissut segmentti-informaation vastaavat erät vertailukaudelta 2015. Tiedotteen liitteenä esitetyissä taulukoissa on yhteenveto muutoksen vaikutuksesta sekä uuden segmenttikoostumuksen mukaiset segmenttien liikevaihto ja liikevoitto.

ALMA MEDIA OYJ

Rauno Heinonen

viestintäjohtaja

Lisätietoja: Rauno Heinonen, viestintäjohtaja, p. 010 665 2251

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet

Alma Media lyhyesti

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen myös tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 500 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2015 liikevaihto oli 291,5 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 20.4.2016, 17:00
  • Kategoria: Pörssitiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli