Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Mediapartners vahvistaa autokaupan ohjelmistotarjontaansa yritysostolla

Alma Mediapartners vahvistaa autokaupan ohjelmistotarjontaansa yritysostolla

Alma Media Oyj                      Lehdistötiedote                                                  19.10.2015 klo 10.00

ALMA MEDIAPARTNERS VAHVISTAA AUTOKAUPAN OHJELMISTOTARJONTAANSA YRITYSOSTOLLA

Alma Median tytäryhtiö Alma Mediapartners Oy on ostanut autokaupan ohjelmistoyrityksen Autosoftan sen perustajilta täydentämään autokauppa-toimialan digitaalista liiketoimintaansa. Kempeleellä toimivan Autosoftan vuotuinen liikevaihto on noin 0,5 miljoonaa euroa. Osapuolet eivät julkista kauppahintaa.

Autosofta-ohjelmisto on tarkoitettu erityisesti pk-autokaupan asiakkuuksien ja vaihtoautovaraston hallintaan sekä päivittäisten autokaupan rutiinien hallintaan.

Alma Mediapartnersin autoilun palveluyksikkö nousee yrityskaupalla Suomen suurimpien autoalan järjestelmätoimittajien joukkoon ja suurimmaksi verkkopohjaisten järjestelmien toimittajaksi. Yhtiöllä on asiakkaanaan noin 200 autoliikkeen eri toimipistettä. Alma Mediapartners hankki vuonna 2014 kokonaan omistukseensa autoalan sovelluksia tekevän Alkali Oy:n, jonka ohjelmistotuotteet on suunnattu suurten autoliikkeiden tarpeisiin.

”Haluamme tarjota autokauppiaille parhaat palvelut digitalisoituvan autokaupan hoitamiseen, puhutaan sitten mediasta tai työkaluista. Autosofta on jatkossa tärkeä osa tätä palveluvalikoimaa”, toteaa Alma Mediapartners Oy:n toimitusjohtaja Riikka Wulff.

”Alma Mediapartners tuntee autoalan ja toimialan sovellustoimitukset erinomaisesti, siksi uskon että liittyminen isompaa kokonaisuuteen vahvistaa Autosoftaa entisestään”, kommentoi Autosofta Oy:n toimitusjohtaja Jani Räihä.

Lisätietoja: Riikka Wulff, toimitusjohtaja Alma Mediapartners Oy, puh. 010 665 3519.  

Alma Media lyhyesti

Alma Media on digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tuotteet tarjoavat uutissisältöjen lisäksi hyötytietoa elämäntyylin, työuran sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Alma Median palvelutarjonta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Vuonna 2014 yhtiössä työskenteli keskimäärin 1 830 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin neljännes toimi Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2014 liikevaihto oli noin 295 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 19.10.2015, 10:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli