Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media uudistaa visuaalisen ilmeensä tukemaan digitaalista strategiaa

Alma Media uudistaa visuaalisen ilmeensä tukemaan digitaalista strategiaa

Alma Media Oyj                          Lehdistötiedote                         28.4.2015 klo 10.00

ALMA MEDIA UUDISTAA VISUAALISEN ILMEENSÄ TUKEMAAN DIGITAALISTA STRATEGIAA

Digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni Alma Media on julkaissut tänään uuden visuaalisen ilmeensä. Uusi ilme yhdistää konsernin julkaisut ja palvelut kokonaisuudeksi ja viestii yrityksen vahvaa panostusta digitaaliseen mediaan. Visuaalinen uudistus tulee näkyviin kaikissa Alman palveluissa kevään ja alkukesän aikana.

Ilmeen uusiminen sekä sen tuominen tuotteisiin ja palveluihin on osa isompaa brändistrategian kehitysprojektia, joka viedään läpi tämän ja seuraavien vuosien aikana. Yhtenäisellä brändijohtamisella ja visuaalisella ilmeellä pyritään auttamaan Alman asiakkaita hahmottamaan paremmin yhtiön monipuolisen sekä jatkuvasti kehittyvä palvelukokonaisuus. Alma Media haluaa tulevaisuudessa näyttäytyä yhtenä tuoteperheenä.

”Alman brändiä tuodaan vuoden 2015 aikana aiempaa aktiivisemmin esiin tuotebrändiemme rinnalle tukemaan yhteistä esiintymistä etenkin mainostajien suuntaan. Tämä on luonnollinen jatkumo ja tuki Alman strategiassa painottuvalle markkinointiratkaisujen yhteismyynnille”, kertoo Alma Median viestintäjohtaja Rauno Heinonen.

Ilmeen ytimessä digitaalinen DNA

Alma Median brändi- ja yritysvastuupäällikkö Sanna Forsström-Hack kertoo uuden ilmeen toisaalta säilyttävän Alman tunnistettavuuden, mutta tuovan siihen mukaan vahvemmin tämän päivän digitaalisuuden sekä dynaamisen, rikkaan visuaalisen maailman.

”Digitaalisen osaamisemme lisäksi halusimme tuoda visuaaliseen ilmeeseen näkyväksi myös sen, että Alma Media on kestävään kehitykseen sitoutunut, vastuullinen mediatalo”, toteaa Forsström-Hack.

Alma Median uudistuneen ilmeen on suunnitellut bränditoimisto Grow.

”Uusi digitaalinen mediamaailma on paljon joustavampi ja se koostuu erittäin suuresta määrästä tietolähteitä. Tämä näkyy Alma Median uudessa visuaalisessa identiteetissä. Käyttäjille Alman mediamaailma on kuin mosaiikki, josta hän voi valita mieleisensä osasen riippuen siitä, millaista elämystä tai tietoa hän sillä hetkellä hakee,” kuvailee Grow’n Managing Partner Andreas Rosenlew.

Lisätietoja:

Sanna Forsström-Hack, brändi- ja yritysvastuupäällikkö, sanna.forsstrom-hack@almamedia.fi, +358 10 665 2574

Alma Media lyhyesti

Alma Media on digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tuotteet tarjoavat uutissisältöjen lisäksi hyötytietoa elämäntyylin, työuran sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Alma Median palvelutarjonta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Vuonna 2014 yhtiössä työskenteli keskimäärin 1 830 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin neljännes toimi Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2014 liikevaihto oli noin 295 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 28.4.2015, 10:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli