Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Jakeluyhtiö Suomi käynnistää toimintansa

Jakeluyhtiö Suomi käynnistää toimintansa

Alma Media Oyj              Lehdistötiedote                  16.3.2015 klo 11:00

JAKELUYHTIÖ SUOMI KÄYNNISTÄÄ TOIMINTANSA

Uusi yhtiö vastaa perustajayritystensä jakelupalveluiden valtakunnallisesta myynnistä ja asiakaspalvelusta sekä kehittää yhteistyötä ja logistiikkaa jakelutoiminnassa. Jakeluyhtiö Suomen perustajayhtiöt ovat Alma Mediaan kuuluva paino- ja jakeluyhtiö Alma Manu Oy, Sanoma Media Finland Oy, Keskisuomalainen Oyj, Kaleva Oy, TS-Yhtymä Oy, Kaakon Viestintä Oy sekä Esan Kirjapaino Oy. Useat muutkin kustantajien omistamat jakeluyhtiöt ovat osoittaneet kiinnostuksensa tulla mukaan kuluvan vuoden aikana.

Uuden yhtiön toimitusjohtajana on aloittanut KTM Marko Toivari, 45. Toivarilla on monipuolinen kokemus johtotehtävistä etenkin palvelualoilla ja hän on työskennellyt yli kahdeksan vuotta johdon konsulttina. Ennen nykyistä tehtäväänsä hän on muun muassa toiminut Postin palvelutuotannon johtajana sekä tilaus-toimitusketjun, logistiikkaverkkojen ja operatiivisten toimintojen kehittämiseen keskittyvänä konsulttina BearingPoint- ja Deloitte-yhtiöissä. Hän oli myös käynnistämässä yöjakeluun keskittyneen Ruotsin postin tytäryhtiön, HIT Finland Oy:n, toimintaa Suomessa 2000-luvun alussa.

”Jakeluyhtiö Suomi tulee olemaan uusi merkittävä toimija valtakunnallisessa jakelussa. Yhtiö toivottaa tervetulleeksi myös mahdolliset uudet yhteistyökumppanit. Jakeluyhtiö Suomen avulla paikalliset varhaisjakeluyhtiöt pääsevät mukaan myös valtakunnalliseen jakelumarkkinaan”, Toivari toteaa.

Jakeluyhtiö Suomen perustaneet yhtiöt työllistävät tänä päivänä lähes 3000 jakajaa osa-aikaisesti. Laajentamalla jakelutuotteiden määrää yhtiöt voisivat tarjota useammille jakajilleen lisää työtä.

”Haemme nyt Suomen jakelukentällä omaa rooliamme. Tässä vaiheessa emme sulje pois mitään mahdollisia jakelutuotteita, vaan tutkimme mitä kaikkea verkossamme voimme kustannustehokkaasti ja laadukkaasti jakaa”, Toivari linjaa.

Suomen jakelumarkkinoilla on käynnissä voimakas murros, koska painetun median ja kirjepostin volyymit laskevat. Liikehdintää jakelumarkkinoilla on aiheuttanut myös Postin päätös korottaa sanomalehti- ja aikakauslehtikustantajilta perittyjä jakeluhintoja, mikä on ollut kova isku lehtiyhtiöiden taloudelle. Korotusten seurauksena osa kustantajista on jo joutunut ottamaan varhaisjakelun itselleen tai etsimään uuden jakelukumppanin.

Lisätietoja:
Marko Toivari, 040 770 0328, marko.toivari@jakeluyhtio.fi

Alma Media lyhyesti

Alma Media on digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tuotteet tarjoavat uutissisältöjen lisäksi hyötytietoa elämäntyylin, työuran sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Alma Median palvelutarjonta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Vuonna 2014 yhtiössä työskenteli keskimäärin 1 830 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin neljännes toimi Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2014 liikevaihto oli noin 295 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 16.3.2015, 11:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli