Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Monster.fi ja Filosofian Akatemia yhteistyöhön kutsumustyön puolesta

Monster.fi ja Filosofian Akatemia yhteistyöhön kutsumustyön puolesta

Alma Media Oyj                Lehdistötiedote             10.11.2014 klo 10.00

MONSTER.FI JA FILOSOFIAN AKATEMIA YHTEISTYÖHÖN KUTSUMUSTYÖN PUOLESTA

Tavoitteena kannustaa ihmisiä hakemaan intohimoaan vastaavaa työtä

Alma Median työnhakupalvelu Monster.fi ja Filosofian Akatemia ovat aloittaneet yhteistyön, jonka tavoitteena on kannustaa ihmisiä kohti kutsumustyötä. Kutsumustyöllä on merkittäviä yhteiskunnallisia vaikutuksia, ja se lisää yksilön hyvinvointia sekä työn tuottavuutta. Tutkimuksen mukaan työstään innostuneet ihmiset ovat noin 16 % tuottavampia työntekijöitä (Harward Business Review 2012).

– Suomalainen työelämä on valtavien haasteiden edessä, kun kokonaisia toimialoja sulaa alta. Yksilö on jatkuvasti muutospaineiden alla, kun tutkinnot vanhenevat eikä koulutusta vastaavaa työtä ole tarjolla. Tämä on täysin kestämätön suunta ja asialle on pakko tehdä jotain, tiivistää Filosofian Akatemian perustaja Lauri Järvilehto.

Yhteistyön puitteissa Monster.fi ja Filosofian Akatemia lanseeraavat viihteellisen online-testin, Kutsumuskoneen, joka pohjautuu tieteelliseen tutkimukseen yksilön sisäisistä tarpeista ja motivaatiotekijöistä.

Kutsumuskoneessa vastataan kymmeneen persoonallisuuteen liittyvään väittämään ja niiden perusteella testitulos kertoo, millaiset asiat innostavat kyseistä henkilötyyppiä. Lisäksi alla on linkki hänelle sopiviin työpaikkoihin. Sen sijaan, että henkilö etsisi tietyllä tehtävänimikkeellä avoimia työpaikkoja, hän saa testin suosittelemana suuremman määrän erilaisia vaihtoehtoja, joita ei ehkä muuten olisi osannut etsiä.

– Projektissa vahvistetaan uudentyyppistä työnhaun filosofiaa, jossa titteleille ja tutkinnoille ei anneta niin suurta painoarvoa, vaan sisäisillä draivereilla on suurin rooli. Monster on omalla alallaan avoimien työpaikkojen jakelijana maailman huippu ja Filosofian Akatemialla on muutokseen tarvittava tutkimustieto. Yhdessä olemme paljon enemmän”, Järvilehto kertoo projektin taustoista.

– Monsterille yhteistyö on merkittävä, sillä haluamme olla vaikuttamassa suomalaiseen työelämään ja osaltamme auttaa työnantajia ja työntekijöitä kohtaamaan mahdollisimman monenlaisissa ympäristöissä. Kutsumuskone on yksi uusi tapa löytää itselleen parhaiten sopivaa työtä. Testi on viihteellinen, mutta sisältö on tiukkaa asiaa”, täydentää Monsterin Suomen maajohtaja Mika Kiiskinen.

Kutsumustyö on Filosofian Akatemian yksi isoimmista teemoista ensi vuonna ja Kutsumuskone on Monster-yhteistyön ensimmäinen ilmentymä.

Tästä voit tutustua Kutsumuskoneeseen: http://sivut.monster.fi/kutsumuskone/. Testin teknisestä toteutuksesta vastaa ZEF.

Lisätietoja antavat:

Lauri Järvilehto, FT, Filosofian Akatemian perustaja, puh. +358 40 7709 771

Mika Kiiskinen, Country Manager, Monster.fi, puh. +358 40 586 1566


Filosofian Akatemia

Filosofian Akatemia on helsinkiläinen tutkimus- ja koulutusyritys. Filosofan Akatemian missio on tutkia ihmiselämän peruskysymyksiä ja tuottaa tutkimuksesta sovelluksia, jotka parantavat merkittävästi ihmisten hyvinvointia. Tutkimusprojekteissa tutkitaan muun muassa ihmismielen toimintaa, sisäistä motivaatiota, työhyvinvointia ja sisua. Keskeisiä painopisteitä Filosofian Akatemiassa ovat tulevaisuuden työn uudistaminen sekä ihmisten sisäisen motivaation ja hyvinvoinnin merkittävä lisääminen. Lue lisää: http://www.filosofianakatemia.fi/

Monster.fi

Monster on maailman suurin työnhakupalvelu Internetissä ja alan markkinajohtaja myös Suomessa. Monster.fi-sivustolla vierailee keskimäärin 120 000 viikkokävijää eri selaimilta (TNS) ja työpaikkailmoituksia on sivustolla yli 2 000 joka päivä. Monsterin kautta työpaikkoja voi etsiä yli 50 maasta. Monsterin omistajia ovat Alma Media Oyj (85 %) ja Monster Inc. (15 %). Tutustu palveluun: http://www.monster.fi

Alma Media lyhyesti

Alma Media on digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tuotteet tarjoavat uutissisältöjen lisäksi hyötytietoa elämäntyylin, työuran sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Alma Median palvelutarjonta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Yhtiössä työskentelee 1 965 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin kolmannes toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2013 liikevaihto oli noin 300 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 10.11.2014, 11:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli