Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma 360:lle kansainvälinen palkinto lehtiuudistuksesta

Alma 360:lle kansainvälinen palkinto lehtiuudistuksesta

Alma Media Oyj      Lehdistötiedote      10.12.2013 klo 10.00

ALMA 360:LLE KANSAINVÄLINEN PALKINTO LEHTIUUDISTUKSESTA

Neste Oilin henkilöstölehdelle kultamitali New Yorkista

Alma 360:n suunnittelema ja tuottama Neste Oilin henkilöstölehti Oili on voittanut ykkössijan arvostetussa lehtialan Eddie and Ozzie Awards -kilpailussa New Yorkissa 5.12.2013. Uudistettu Oili sai kultamitalin parhaasta lehtiuudistuksesta voittoa tavoittelemattomien lehtien sarjassa. Vuosittaisen kilpailun järjestää yhdysvaltalainen lehtikustannusalan julkaisu Folio Magazine.

– Uudistus oli graafisesti iso askel eteenpäin. Olemme käytännössä räjäyttäneet kaiken uusiksi ja panostaneet vahvasti ulkoasullisiin asioihin, kuten hyvään typografiaan, laadukkaisiin valokuviin ja toimivaan infografiikkaan. Lehden ulkoasua suunniteltaessa ei haettu ylitrendikkyyttä, vaan huomio kiinnittyi toimivuuteen, Alma 360:n AD Miikka Tikka kuvaa.

Oilin uuden konseptin ajatuksena oli rakentaa lehti, joka tavoittaa henkilöstön myös muissa maissa. Uudistustyö tehtiin yhteistyössä asiakkaan kanssa, tavoitteena kansainvälisyys. Vaikka lehti tehdään Suomesta käsin, sen sivuilla näkyvät ja kuuluvat Neste Oilin työntekijät eri puolilta maailmaa. Myös visuaalisten ratkaisujen pitää kantaa globaalisti.

– Parasta Oilissa on sen konkreettisuus – asioista kerrotaan ihmisten ja heidän työtehtäviensä kautta. Henkilöstölehti tutustuttaa meitä toisiimme, jakaa hyviä käytäntöjä ja luo yhteistä toimintakulttuuria. Se myös auttaa ymmärtämään liiketoimintaa tuomalla esiin asiakasnäkökulmaa ja kertomalla asioista, jotka vaikuttavat toimialaamme. Vaikka nykyinen konsepti on hyvä, niin aina voi parantaa. Meillä on pohdinnassa, miten lehden sisältöjä voisi kehittää, jotta ne olisivat hyödynnettävissä monikanavaisesti, Neste Oilin sisäisestä viestinnästä vastaava viestintäpäällikkö ja palkitun lehden päätoimittaja Jaana Hamara summaa.

– Henkilöstölehden pitää olla vahvasti yrityksen ja etenkin sen ihmisten näköinen. Sisältötoimisto voi samaan aikaan tuoda konseptiin, ulkoasuun ja juttuihin särmää ja uusia näkökulmia, Alma 360:n asiakkuuspäällikkö Hanna Repo sanoo.

Myös Alma 360:n toinen lehti, Hartwallin henkilöstölehti Janottua sai kilpailussa kunniamaininnan.

Lisätietoja:
 
Hanna Repo, asiakkuuspäällikkö, Alma 360, puh. 0503550908, hanna.repo@alma360.fi



Alma Media lyhyesti

Alma Media on digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tuotteet tarjoavat uutissisältöjen lisäksi hyötytietoa elämäntyylin, työuran sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Alma Median palvelutarjonta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Yhtiössä työskentelee noin 1 900 ammattilaista (ilman jakajia), joista yli 20 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2012 liikevaihto oli noin 320 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi

  • Julkaistu: 10.12.2013, 11:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli