Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Vastuullinen kesäduuni 2014 -kampanja haastaa Suomen työnantajat kesätyötalkoisiin

Vastuullinen kesäduuni 2014 -kampanja haastaa Suomen työnantajat kesätyötalkoisiin

Alma Media Oyj               Lehdistötiedote         3.12.2013 klo 7.00

VASTUULLINEN KESÄDUUNI 2014 -KAMPANJA HAASTAA SUOMEN TYÖNANTAJAT KESÄTYÖTALKOISIIN

Vastuullinen kesäduuni -kampanja kutsuu jälleen työnantajia kesätyötalkoisiin. Mukaan kampanjaan on liittynyt jo yli 50 työnantajaa, jotka tarjoavat yhteensä lähes 13 000 kesä- ja kausityöpaikkaa. Kansainvälisenä vammaisten päivänä 3.12. kesäduunikampanja haluaa haastaa työnantajat tarjoamaan enemmän ja parempia kesätyöpaikkoja myös vammaisille nuorille.

Suomessa on noin 30 000 vammaista henkilöä, jotka olisivat halukkaita tekemään töitä. Nuorilla vammaisilla on muiden lailla tarve päästä oppimaan ja harjoittelemaan taitojaan käytännössä, mutta kilpailussa työpaikoista he eivät usein pääse edes ensimmäiseen kaarteeseen. Pahimmillaan vaarana on, että työkykyiset ja -haluiset nuoret siirretään suoraan työttömyyseläkkeelle – loppuelämäkseen.

Vastuullinen kesäduuni -kampanja ja Vammaisten lasten ja nuorten tukisäätiö Vamlas yhdistävät voimansa herättääkseen työyhteisöt pohtimaan, voisivatko ne tarjota vammaisille ja osatyökykyisille nuorille mahdollisuuden kesäduuniin ja hyvään kesätyökokemukseen.

– Nuorten kesätyöhön kannattaa aina satsata, erityisesti taantuman aikana. Mutta vammaisten nuorten kesätyöpaikkoihin pitäisi satsata vielä enemmän, toteaa toiminnanjohtaja Pauliina Lampinen Vammaisten lasten ja nuorten tukisäätiö Vamlasista.

Kesätyö on nuorelle arvokas kokemus                          

Vastuullinen kesäduuni -kampanja haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän ja parempia kesätöitä. Kampanja muistuttaa, että kesätyöpaikka on nuorelle arvokas kokemus: kesätöissä nuori oppii taitoja, joita koulusta ja kotoa ei saa. Ilman työkokemusta nuoren riski jäädä pysyvästi työelämän ulkopuolelle kasvaa. Mukaan kesäduunikampanjaan ovat tervetulleita kaikki työnantajat. Kampanjaan voi liittyä osoitteessa www.nuori.fi/kesaduuni   

Vastuullinen kesäduuni -kampanjan järjestää Suomen lasten ja nuorten säätiö. Kampanjan pääyhteistyökumppanit ovat Alma Media, Sonera ja Monster.fi, joka tarjoaa kampanjaan osallistuville työnantajille mahdollisuuden julkaista kesätyöilmoituksensa veloituksetta. Hanketta tukee joukko yrityksiä sekä opiskelija-, ammatti- ja elinkeinoelämän järjestöjä. Kampanjan suojelija on Rovion markkinointijohtaja, “Mighty Eagle”, Peter Vesterbacka.

Lisätietoja                                        

Riikka Poukka, yritysvastuupäällikkö, Alma Media Oyj, puh. 050 575 8217, riikka.poukka@almamedia.fi

Anne Virtanen, kampanjan projektipäällikkö, Suomen lasten ja nuorten säätiö, puh. 040 740 8877, anne.virtanen@nuori.fi

Pauliina Lampinen, toiminnanjohtaja, Vammaisten lasten ja nuorten tukisäätiö Vamlas, puh. 050 408 7734, pauliina.lampinen@vamlas.fi

Terhi Huttunen, Employer Branding Manager, Sonera, puh. 0400 904 883, terhi.huttunen@teliasonera.com

Maria Soini, Marketing Manager, Monster.fi, puh. 010 665 2723, maria.soini@monster.fi

Kampanjan verkkosivut www.nuori.fi/kesaduuni

Alma Media lyhyesti

Alma Media on digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tuotteet tarjoavat uutissisältöjen lisäksi hyötytietoa elämäntyylin, työuran sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Alma Median palvelutarjonta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Yhtiössä työskentelee noin 1 900 ammattilaista (ilman jakajia), joista yli 20 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2012 liikevaihto oli noin 320 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi

Suomen lasten ja nuorten säätiö lyhyesti

Suomen lasten ja nuorten säätiö (SLNS) on nuorten elämäntaitojen asiantuntija, joka edistää lasten ja nuorten hyvinvointia ja ehkäisee ongelmien syntymistä. Vuonna 2001 perustettu säätiö toteuttaa tehtäväänsä sekä Suomessa että useissa kehitysmaissa. SLNS haastaa myös yrityksiä panostamaan nuorten hyvään elämään ja tarjoaa keinoja yhteiskuntavastuun toteuttamiseen. Lue lisää: www.nuori.fi

Vamlas lyhyesti

Vammaisten lasten ja nuorten tukisäätiö Vamlas viettää vuodenvaihteessa alkavaa 125-vuotisjuhlavuottaan teemalla “Jokaiselle on paikkansa”. Sen myötä halutaan korostaa, että jokaiselle on paikkansa tässä yhteiskunnassa, myös vammaisille lapsille ja nuorille. Juhlan kunniaksi Vamlas tekee entistä enemmän töitä sen eteen, että kukin löytäisi oman paikkansa, oli kyse sitten päiväkoti-, opiskelu-, peli- tai työpaikasta. Lue lisää: www.vamlas.fi

Sonera lyhyesti

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2012 lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 000 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. Lue lisää: www.sonera.fi

Sonera on osa TeliaSonera-konsernia, joka toimii Pohjoismaissa, Baltian maissa, Euraasian kehittyvillä markkinoilla Venäjä ja Turkki mukaan lukien, sekä Espanjassa. Lue lisää: www.teliasonera.fi

Monster lyhyesti

Monster on maailman suurin työnhakupalvelu Internetissä ja alan markkinajohtaja myös Suomessa. Monster.fi-sivustolla vierailee yli 100 000 viikkokävijää eri selaimilta (TNS) ja työpaikkailmoituksia on viikoittain noin 1 500. Monsterin kautta työpaikkoja voi etsiä yli 50 maasta. Monsterin omistajia ovat Alma Media Oyj (85 %) ja Monster Inc. (15 %). Lue lisää: www.monster.fi

  • Julkaistu: 3.12.2013, 08:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli