Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Median uusi markkinointipalvelu Almascope vakiinnuttaa yleisödatan hyödyntämisen kohdennetussa verkkomainonnassa

Alma Median uusi markkinointipalvelu Almascope vakiinnuttaa yleisödatan hyödyntämisen kohdennetussa verkkomainonnassa

Alma Media Oyj            Lehdistötiedote                  29.10.2013 klo 13.15


ALMA MEDIAN UUSI MARKKINOINTIPALVELU ALMASCOPE VAKIINNUTTAA YLEISÖDATAN HYÖDYNTÄMISEN KOHDENNETUSSA VERKKOMAINONNASSA 

Alma Media on tänään esitellyt markkinoille uuden markkinointipalvelun, Almascopen, joka vakiinnuttaa yleisökohdennetun verkkomainonnan markkinointiviestinnän keinona Suomessa. Almascopen avulla digitaalisten palveluiden kävijöille voidaan aiempaa paremmin kohdentaa juuri heitä kiinnostavia markkinointiviestejä.

Almascope-palvelussa hyödynnetään noin 6,5 miljoonan eri verkkoselaimen käyttäytymisen ja sosiodemografioiden perusteella profiloituja tietoja, niin sanottua big dataa, joka on kerätty yhtiön omien verkkopalveluiden kävijöiltä. Alma Median verkostoon kuuluu sanomalehtien verkkopalveluita, markkinapaikkoja ja muita digitaalisia kuluttajapalveluita. Almascopen avulla tavoitetaan muun muassa Iltalehti.fi:n, Kauppalehti.fi:n, Aamulehti.fi:n, Etuovi.comin, Autotalli.comin, Kotikokki.netin ja Telkku.comin profiloidut käyttäjät.

Yleisökohdennettua mainontaa tehdessään mainostaja saa käyttöönsä verkkokävijöiden profiilitiedot, jotka päivittyvät joka päivä. Mainostaja voi kohdentaa viestinsä vaikkapa moottoriajoneuvoista kiinnostuneille miehille tai matkailusta kiinnostuneille lapsiperheille. Markkinointipalvelua voi hyödyntää myös esimerkiksi tekemällä ensin kohdentamattoman kampanjan Iltalehti.fi:n käyttäjille, ja kohdentamalla jatkokampanjan ensimmäisestä kampanjasta saatujen raporttitietojen perusteella sille kohderyhmälle, joka oli eniten kiinnostunut kampanjan viestistä.

Almascope-palveluun kuuluvalla Yleisötutkalla mainostaja voi esimerkiksi seurata, millainen vaikutus kampanjalla on hänen oman sivustonsa kävijäprofiiliin. Onko kampanja tavoittanut juuri halutun kohderyhmän ja saanut heidät piipahtamaan mainostajan haluamalla sivulla?
 
Yleisökohdennetussa mainonnassa Alma Median keräämää yleisödataa käytetään vain Alma Median omassa verkostossa Almascope-palvelun kautta. Yksittäisten henkilöiden tietoja ei ole tietovarastoon talletettuna, sillä yleisödata perustuu verkkokävijöiden kiinnostuksen kohteiden osalta ainoastaan verkkoselainten käytön seurantaan ja sosiodemografioiden osalta tilastolliseen mallinnukseen. Sosiodemografioiden tilastollista mallinnusta varten Alma Media teki kesällä 2013 online-kyselyn, johon osallistui vajaa 17 000 suomalaista nimettömänä.


Lisätietoja:
Merja Pyhälä, kehityspäällikkö, Alma Diverso, puh. 0400 679 724
Minna Nissinen, johtaja, Alma Diverso, puh. 010 665 3929

Alma Media lyhyesti

Alma Media on digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tuotteet tarjoavat uutissisältöjen lisäksi hyötytietoa elämäntyylin, työuran sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Alma Median palvelutarjonta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Yhtiössä työskentelee noin 1 900 ammattilaista (ilman jakajia), joista yli 20 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2012 liikevaihto oli noin 320 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi

  • Julkaistu: 29.10.2013, 14:15
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli