Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Vastuullinen kesäduuni -kampanja oli vuoden 2011 yhteiskuntaviestintäteko

Vastuullinen kesäduuni -kampanja oli vuoden 2011 yhteiskuntaviestintäteko

Alma Media Oyj    Lehdistötiedote    3.4.2012, klo 10.00

VASTUULLINEN KESÄDUUNI -KAMPANJA OLI VUODEN 2011 YHTEISKUNTAVIESTINTÄTEKO

Suomen lasten ja nuorten säätiön, Alma Median ja Monster Oy:n Vastuullinen kesäduuni 2011 -kampanja on palkittu vuoden 2011 yhteiskuntaviestintätekona. Kilpailun tuomaristo mainitsi kampanjan erityisenä ansiona vaikuttamisen nuorten mahdollisuuksiin ja parempaan tulevaisuuteen. Yhteiskuntaviestintäteko-palkinnon myöntää vuosittain Yhteiskuntaviestinnän yhdistys. Kesätyökampanja jakoi ensimmäisen sijan EHYT ry:n alkoholin mielikuvamainonnan kieltämistä edistäneen kampanjan kanssa.

”Nuorten työllistyminen on yksi keskeisimmistä asioista yhteiskunnan tasapainoisen kehityksen kannalta niin Suomessa kuin maailmallakin. Jos emme pysty tarjoamaan nuorille mahdollisuuksia nyt, käsissämme on muutaman vuoden kuluttua aivan toisen mittaluokan haaste. Kampanjan saama tunnustus kertoo osaltaan siitä, että olemme tekemisissä hyvin ajankohtaisen asian kanssa. Lämpimät kiitokset mukanaolleille yrityksille, tunnustus kuuluu pitkälti heidän kaukonäköisyydelleen!” vuonna 2011 kampanjalle kasvot antanut Sari Baldauf sanoo.

Vastuullinen kesäduuni 2011 -kampanja haastoi työnantajia tarjoamaan nuorille enemmän ja parempia kesätyöpaikkoja. Mukaan olivat tervetulleita kaikki työnantajat, jotka olivat valmiita sitoutumaan kampanjassa esiteltyihin hyvän kesätyön periaatteisiin. Kampanjaan osallistui 74 työnantajaa, jotka tarjosivat yhteensä lähes 16 000 kesätyöpaikkaa.

Nuorten työllisyydestä on keskusteltu vilkkaasti viime aikoina, ja työttömyyden vähentäminen on keskeisellä sijalla muun muassa hallituksen syrjäytymisen vastaisissa toimissa. Ensimmäiset kokemukset työnteosta kesätyössä tai harjoittelussa ovat nuorille tärkeitä matkalla kohti työelämää. Vastuullinen kesäduuni -kampanja muistuttaa, että nuorilla tulee olla mahdollisuus kehittää osaamistaan ja työkokemustaan ensimmäisestä työpaikasta alkaen.

Kampanja kasvaa vuonna 2012
Kampanja jatkuu vuonna 2012 ja pyrkii kaksinkertaistamaan viime vuoden osallistujamäärän ja medianäkyvyyden. Alma Median ja Monster.fi:n lisäksi mukana on uusi pääyhteistyökumppani Sonera sekä joukko uusia asiantuntija- ja yrityskumppaneita. Kampanjan vuoden 2012 keulahahmo, Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n hallituksen puheenjohtaja Ole Johansson korostaa työnantajien roolia nuorten työelämävalmentajana:

”Haluamme muistuttaa yrityksiä niiden vastuusta uuden työntekijäpolven kasvattamisessa. Suomella ei ole varaa hukata yhdenkään nuoren osaamista tai työpanosta. Kesätyöpaikka on varmin tapa antaa nuorille tilaisuus oppia ja päästä oman uran alkuun.”

Lisätietoja
Antti Järventaus, suunnittelupäällikkö, Suomen lasten ja nuorten säätiö, puh. 050 364 6410
Riikka Poukka, yritysvastuupäällikkö, Alma Media Oyj, puh. 010 665 2800
Maria Soini, markkinointipäällikkö, Monster Oy, puh. 010 665 2723

Linkki: Kampanjan verkkosivut www.nuori.fi/kesaduuni.

Alma Media lyhyesti
Alma Media on uudistuva mediayhtiö, jonka tunnetuimpia tuotteita ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com. Alma Mediassa työskentelee noin 3000 ammattilaista. Vuoden 2011 liikevaihto oli 316,2 miljoonaa euroa, ja liikevoitto 13,3 prosenttia liikevaihdosta. Alma Median osake (ALN1V) noteerataan NASDAQ OMX:n Helsingin pörssissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

Suomen lasten ja nuorten säätiö lyhyesti
Suomen lasten ja nuorten säätiö on nuorten elämäntaitojen asiantuntija, joka edistää lasten ja nuorten hyvinvointia ja ehkäisee ongelmien syntymistä. Vuonna 2001 perustettu säätiö toteuttaa tehtäväänsä sekä Suomessa että useissa kehitysmaissa. SLNS haastaa myös yrityksiä panostamaan nuorten hyvään elämään ja tarjoaa keinoja yhteiskuntavastuun toteuttamiseen. Lue lisää: www.nuori.fi.

Monster lyhyesti
Monster on maailman suurin työnhakupalvelu Internetissä ja alan markkinajohtaja myös Suomessa. Monster.fi -sivustolla vierailee yli 90 000 viikkokävijää eri selaimilta (TNS). Monsterin kautta työpaikkoja voi etsiä yli 60 maasta. Monsterin omistajia ovat Alma Media Oyj (75 %) ja Monster Inc. (25 %). Lue lisää: www.monster.fi.

Yhteistyökumppanit
Kampanjaa on toteuttamassa laaja joukko toimijoita, joita yhdistää kiinnostus nuorten työelämäkysymyksiin. Järjestöistä mukana ovat Elinkeinoelämän keskusliitto EK, Taloudellinen tiedotustoimisto TAT, Henkilöstöjohdon ryhmä HENRY ry, ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry sekä Finnish Business & Society ry (FiBS). Nuorten ääntä käyttävät opiskelijajärjestöt SYL, SAMOK ja SAKKI. Kampanjaa tukemassa ovat myös ABB, DNA, YIT ja ISS Palvelut.

  • Julkaistu: 3.4.2012, 12:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli