Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Median alue- ja paikallislehtiyksikön nimeksi Alma Aluemedia

Alma Median alue- ja paikallislehtiyksikön nimeksi Alma Aluemedia

Alma Media Oyj Lehdistötiedote 26.1.2012 klo 10.30

ALMA MEDIAN ALUE- JA PAIKALLISLEHTIYKSIKÖN NIMEKSI ALMA ALUEMEDIA

Alma Media tiedotti 1.11.2011 käynnistävänsä uuden toimintamallin suunnittelun tavoitteenaan toteuttaa merkittäviä muutoksia sekä konsernin organisaatiossa että johtamisjärjestelmässä vuoden 2012 alusta. Uudistusten taustalla vaikuttaa Alma Median strategia, jonka mukaisesti konserni tähtää digitaalisen liiketoimintansa kasvattamiseen sekä julkaisutoiminnan tehokkuuden ja laadun parantamiseen.

Merkittävimpiä organisaatioon suunnitelluista muutoksista on Alma Median alue- ja paikallislehtien yhdistäminen yhteen liiketoimintayksikköön. Tämä rakenteellinen muutos toteutettiin vuoden 2012 alussa. Uusi liiketoimintayksikkö on nimetty Alma Aluemediaksi ja siihen kuuluu aiemmat Aamulehden, Satakunnan Kirjateollisuuden, Suomen Paikallissanomien ja Pohjois-Suomen Median liiketoimintayksiköt. Yksikkö raportoidaan Alma Median Sanomalehdet-segmentissä.

Alma Aluemediaa johtaa Kari Juutilainen, joka toimi aiemmin Suomen Paikallissanomat Oy:n toimitusjohtajana. Hänellä on tukenaan johtoryhmä, johon kuuluvat Juutilaisen lisäksi media- ja levikkimyynnistä vastaava kaupallinen johtaja Jaakko Lintunen, Business Control -johtaja Jukka Raudasoja, henkilöstöpäällikkö Hippu Pintilä, levikistä vastaava myyntijohtaja Jaakko Sipola, Aamulehden vastaava päätoimittaja Jouko Jokinen, Satakunnan Kansan vastaava päätoimittaja Petri Hakala ja Lapin Kansan vastaava päätoimittaja Antti Kokkonen.

-Julkaisuliiketoiminnan toimintaympäristön haasteet ovat moninaisia ja merkittäviä. Siksi yhteistyön tarve on suurempi kuin koskaan. Tavoitteenamme on nostaa tehokkuutta ja samalla parantaa lukijan ja mainostajan kokemaa laatua. Suunnittelemme keskittävämme kaikkia Alma Aluemedian 34:ää lehteä palvelevat taustatoiminnot niin, että keskeiset prosessit ovat yhtenäisiä eikä päällekkäistä työtä tehdä, kertoo Alma Aluemedian johtaja Kari Juutilainen.

Organisaatiomuutosten ohella Alma Mediassa on meneillään rinnakkainen hanke, jonka tarkoituksena on yksinkertaistaa konsernin juridista rakennetta eli vähentää konserniin kuuluvien yhtiöiden määrää. Osana tätä hanketta on perustettu uusi yhtiö, Alma Media Kustannus Oy, johon sulautetaan vaiheittain muun muassa Alma Aluemedian lehtiä kustantaneet yhtiöt. Alma Aluemediassa ei kuitenkaan ole enää kustannusyhtiö- tai lehtikohtaisia toimitusjohtajia, joten Kustannusosakeyhtiö Aamulehden toimitusjohtajana toiminut Juha Ruotsalainen sekä Pohjois-Suomen Media Oy:n toimitusjohtajana toiminut Matti Ilmivalta eivät enää ole Alma Median palveluksessa.

Lisätietoja: Kari Juutilainen, johtaja, Alma Aluemedia, puh. 050 435 4159

Alma Media lyhyesti

Alma Media on uudistuva mediayhtiö, jonka tunnetuimpia tuotteita ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com. Alma Mediassa työskentelee noin 2800 ammattilaista. Vuoden 2010 liikevaihto oli 311,4 miljoonaa euroa, ja liikevoitto 13,9 prosenttia liikevaihdosta. Alma Median osake (ALN1V) noteerataan NASDAQ OMX:n Helsingin pörssissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 26.1.2012, 11:30
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli