Alma Media > Tiedotteet > Pörssitiedote > Alma Media ostaa Tsekin johtavan rekrytointipalveluyhtiön

Alma Media ostaa Tsekin johtavan rekrytointipalveluyhtiön

Alma Media Oyj                Pörssitiedote                      21.12.2011 klo 12.00

ALMA MEDIA OSTAA TSEKIN JOHTAVAN REKRYTOINTIPALVELUYHTIÖN

Alma Media Oyj on tänään sopinut ostavansa LMC s.r.o – yhtiön, joka omistaa Tsekin tasavallan kaksi johtavaa rekrytointiportaalia. Yritysarvoon perustuva kauppahinta on 35,4 miljoonaa euroa, joka maksetaan käteisellä kaupantekohetkellä. Lisäksi sopimuksen mukaan maksetaan LMC:n vuoden 2012 tulokseen pohjautuva enimmillään 3,9 miljoonan euron lisäkauppahinta. Yrityskauppa astuu voimaan arviolta 2.1.2012.

Yrityskauppa pohjautuu Alma Median strategiaan, jonka mukaan yhtiö hakee kasvua digitaalisista palveluista ja kansainvälistymisestä. Vuonna 2011 LMC:n liikevaihdon arvioidaan kasvavan noin 25 % edellisvuodesta ja olevan noin 16,5 miljoonaa euroa. Käyttökatteen arvioidaan olevan 4,6 miljoonaa euroa. Yhtiö raportoidaan osana Alma Median Markkinapaikat-segmenttiä.

LMC:n myyjä Libor Malý perusti yhtiön vuonna 1996, mistä lähtien yhtiö on ollut Tsekin markkinajohtaja. LMC omistaa kaksi rekrytointiportaalia Tsekissä (www.jobs.cz ja www.prace.cz) sekä yhden Slovakiassa (www.topjobs.sk). LMC:n portaaleilla on kaikkiaan 25 000 rekisteröitynyttä yritysasiakasta ja noin miljoona rekisteröitynyttä työnhakijaa. LMC työllistää noin  200 henkilöä pääasiallisesti Prahassa. Yrityskaupalla ei ole vaikutusta LMC:n henkilöstöön eikä palvelubrändeihin.

 ”Tällä yrityskaupalla otamme merkittävän askeleen rekrytointipalvelutarjontamme kansainvälistämisessä. Olen hyvin tyytyväinen siitä, että saamme LMC:n hyvän tiimin vahvistamaan Alma Mediaa. Uskon, että LMC:n kokemus yhdistettynä Alma Median vahvaan kokemukseen myös rekrytointiverkkopalveluista luo hyviä mahdollisuuksia parantaa palveluitamme asiakkaidemme eduksi”, toteaa Raimo Mäkilä, Alma Median Markkinapaikat-liiketoiminta-alueen johtaja.

”Minulle on ollut hyvin tärkeää varmistaa LMC:n vahva kehittyminen myös yrityskaupan jälkeen. Olen hyvin tyytyväinen Alma Median tuloon yhtiön uudeksi omistajaksi. Olen vakuuttunut siitä, että yrityskauppa luo mielenkiintoisia uusia mahdollisuuksia sekä LMC:n johdolle että henkilöstölle, ja mahdollistaa LMC:lle uusien, innovatiivisten palveluiden tuomisen markkinoille jatkossakin”, toteaa Libor Malý, LMC:n perustaja.

Alma Media Oyj
Rauno Heinonen
viestintäjohtaja

Lisätietoja:
Raimo Mäkilä, johtaja, Markkinapaikat, puh.  010 665 5802.

Jakelu: NASDAQ OMX Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet

Alma Media lyhyesti
Alma Media on uudistuva mediayhtiö, jonka tunnetuimpia tuotteita ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com. Alma Mediassa työskentelee noin 2800 ammattilaista. Vuoden 2010 liikevaihto oli 311,4 miljoonaa euroa, ja liikevoitto 13,9 prosenttia liikevaihdosta. Alma Median osake (ALN1V) noteerataan NASDAQ OMX:n Helsingin pörssissä. Lue lisää: www.almamedia.fi

  • Julkaistu: 21.12.2011, 13:00
  • Kategoria: Pörssitiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli