Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Uusi yrityssertifiointi Suomen markkinoille: Kauppalehti aloittaa menestyjä-sertifikaattien myöntämisen parhaille yrityksille

Uusi yrityssertifiointi Suomen markkinoille: Kauppalehti aloittaa menestyjä-sertifikaattien myöntämisen parhaille yrityksille

Alma Media Oyj   Lehdistötiedote    7.9.2010 klo 10.00

Uusi yrityssertifiointi Suomen markkinoille
KAUPPALEHTI ALOITTAA MENESTYJÄ-SERTIFIKAATTIEN MYÖNTÄMISEN PARHAILLE YRITYKSILLE

 

Sertifikaattien  myöntäminen perustuu Kauppalehden vuosittaiseen Menestyjät-sarjaan, jossa vertaillaan suomalaisyritysten taloudellista menestystä.  Menestyjä-sertifikaatin saaminen edellyttää, että yritys kuuluu taloudellisen suorituskykynsä perusteella sekä koko maan että oman toimialansa parhaimmistoon. Menestyjä-sertifiointiin yltää noin 1,9 % suomalaisista yrityksistä.

Menestyjäluokituksen tekee Alma Media -konserniin kuuluvan Kauppalehden analyysiyksikkö Balance Consulting. Analyysissä yrityksen taloudellista suorituskykyä mitataan kuuden eri osa-alueen kannalta: kasvu, kannattavuus, tulos, maksuvalmius, vakavaraisuus ja velanhoitokyky. Vertailussa ovat mukana kaikki suomalaiset yritykset, joiden liikevaihto ylittää yli 1,7 milj. euroa.

Yritys nousee menestyjiin, jos se sijoittuu tunnuslukuvertailussa sekä oman toimialansa että koko maan yritysten parhaimmistoon. Tällaisia yrityksiä löytyy Suomesta noin 6 000 eli ainoastaan 1,9 prosenttia yrityksistä täyttää Kauppalehden Menestyjä-kriteerit.

– Tutkimustemme mukaan menestyjien konkurssiriski on hyvin matala. Viime vuosina vain kuusi menestyjäksi luokiteltua yritystä eli yksi promille on ajautunut konkurssiin 1-2 vuoden kuluessa luokituksesta, kertoo Kauppalehden pääanalyytikko Ari Rajala.

Menestyjä-sertifikaatti kertoo siitä, että yrityksen talous on vakaalla pohjalla. Tällaiset yritykset ovat luotettavia ja haluttuja yhteistyökumppaneita sekä vakaita työnantajia. Menestyjä-sertifikaatti on osoitus myös siitä, että yrityksen johto ja organisaatio toimivat tehokkaasti ja yrityksestä löytyy tarvittavaa liiketoimintaosaamista.

Luotettavan kumppanin Menestyjä-merkki

Menestyjäksi sertifioitu yritys voi hankkia käyttöönsä Kauppalehden myöntämän Menestyjä-merkin, jonka yritys voi liittää verkkosivuilleen ja painotuotteisiin. Maksullinen paketti sisältää lisäksi sertifioinnista kertovan kunniakirjan, kattavan analyysiraportin oman yrityksen kehityksestä sekä toimialan 10 vuoden kehitystä kuvaavan raportin.  Menestyjä-merkki näkyy myös Kauppalehti.fi-palvelussa yrityksen tietojen kohdalla.

 

Lisätiedot:

Kauppalehti, Markkinatietopalvelut/Balance Consulting, pääanalyytikko Ari Rajala, puh. 010 665 2305.

Menestyjät-sarja Kauppalehdessä viikoittain syksyn 2010 ajan. Listaus kaikista Suomen menestyjäyrityksistä paikkakunnittain ja toimialoittain www.kauppalehti.fi/menestyjat

 

Alma Media lyhyesti

Alma Media on uudistuva mediayhtiö, jonka tunnetuimpia tuotteita ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com. Alma Mediassa työskentelee lähes 3000 ammattilaista. Vuoden 2009 liikevaihto oli 307,8 miljoonaa euroa, ja liikevoitto 13,5 prosenttia liikevaihdosta. Alma Median osake (ALN1V) noteerataan NASDAQ OMX:n Helsingin pörssissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 7.9.2010, 12:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli