Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Median Mascus laajentaa Italiaan ja Espanjaan

Alma Median Mascus laajentaa Italiaan ja Espanjaan

Alma Media Oyj   Lehdistötiedote   12.5.2010 klo 11.00

 

ALMA MEDIAN MASCUS LAAJENTAA ITALIAAN JA ESPANJAAN

 

Alma Median raskaiden vaihtokoneiden ja ajoneuvojen markkinapaikka Mascus on laajentanut toimintaansa Italiaan ja Espanjaan uusien lisenssikumppanuuksien myötä. Italiassa Mascuksen kumppani on RCS MediaGroup ja Espanjassa Vocento.

 

Mascuksen Italian-kumppani RCS MediaGroup on kansainvälinen mediajätti, joka kustantaa muun muassa sanoma- ja aikakauslehtiä sekä kirjoja ja omistaa radiokanavia, verkkopalveluja sekä digitaalisia ja sateliittitv-kanavia. Sanomalehdissä yhtiön kärkituotteita ovat muun muassa Corriere della Sera ja La Gazzetta dello Sport. Luokitellussa mainonnassa RCS Digitalin keskeisimmät palvelut ovat TrovoLavoro.it (rekrytointi-ilmoittelu), TrovoCasa.it (asuntokauppa) ja Automobili.com (autokauppa).

 

Espanjalainen kumppani Vocento on alansa johtavia yrityksiä, ja se toimii kaikilla tiedonvälityksen ja viihteen sektoreilla. Yhtiö kustantaa sanomalehtiä, niiden liitteitä ja aikakauslehtiä; omistaa televisio- ja radiokanavia sekä internet-palveluja ja toimii myös audiovisuaalisten tuotantojen ja elokuvien jakelun saralla. Mascus toimii yhdessä Vocenton Autocasion-nimisen autokaupan portaalin kanssa.

 

– Italia ja Espanja ovat Mascuksen toimialoilla – maanrakennus-, maatalous- ja ympäristökoneissa; kuljetuskalustossa sekä materiaalinkäsittelylaitteissa – Euroopan viiden suurimman markkina-alueen joukossa. Siksi nämä sopimukset ovat meille tärkeitä, ei vain eteläeurooppalaisesta vaan koko Euroopan näkökulmasta, sanoo johtaja Fredrik Larsson Mascuksesta.

 

Tällä hetkellä Mascuksella on asiakkaita 35 maassa ja palvelussa käy yli 1,2 miljoonaa eri kävijää kuukaudessa. Yhtiö on laajentanut toimintaansa nopeasti Euroopassa, Pohjois-Amerikassa, Tyynenmeren alueella sekä Etelä-Afrikassa. Mascuksella on yhteistyökumppaneita kaikkiaan 32 maassa eri puolilla maailmaa.

 

– Mascuksen konsepti näyttää toimivan hienosti kaikkialla maailmassa. Olen iloinen siitä, että olemme onnistuneet laajentamaan kansainvälistä toimintaamme arvostettujen mediatalojen kanssa. Toimimalla yhdessä RCS:n ja Vocenton kaltaisten suurten toimijoiden kanssa olemme nyt läsnä kaikkialla Euroopassa ja maailmanlaajuisesti ja palveluamme voi käyttää useilla keskeisillä kielillä, Larsson lisää.

 

Lisätietoja:

Fredrik Larsson, toimitusjohtaja, Mascus, puh. 050 314 2511, fredrik.larsson@mascus.com

 

Mascus on johtava raskaiden vaihtokoneiden ja ajoneuvojen markkinapaikka. Yhtiö kehittää ja tuottaa verkkopalveluja ja työkaluja jotka tehostavat vaihtokoneiden markkinoiden toimintaa. Mascuksella on yli 2 500 laitevalmistajaa ja kauppiasta asiakkainaan ja yli 100 000 myytävää kohdetta. Palvelua voi käyttää 35 kielellä.

 

Alma Media lyhyesti

 

Alma Media on kannattava, uudistuva ja kansainvälistyvä yhtiö, joka keskittyy sanomalehtiin ja verkkomediaan. Tunnetuimmat tuotteet ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com.

 

Vuoden 2009 liikevaihto oli 307,8 miljoonaa euroa, ja liikevoittoa kertyi 13,5 prosenttia liikevaihdosta. Yhtiön osake (ALN1V) noteerataan NASDAQ OMX:n Helsingin pörssissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

 

www.rcsmediagroup.it, www.vocento.com, www.autocasion.com.

  • Julkaistu: 12.5.2010, 13:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli