Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Uutta yritysviestintään: Sponsoroidut blogit Kauppalehti.fi:ssä

Uutta yritysviestintään: Sponsoroidut blogit Kauppalehti.fi:ssä

Alma Media Oyj                Lehdistötiedote                 16.3.2010

 

 

UUTTA YRITYSVIESTINTÄÄN: SPONSOROIDUT BLOGIT KAUPPALEHTI.FI:SSÄ

 

Yritysblogit ovat osa tämän päivän yritysviestintää ja -markkinointia. Harvalla blogilla on kuitenkaan paljon lukijoita. Hyvinkin kirjoitetut blogit hautautuvat yritysten kotisivujen uumeniin.

 

Kauppalehdessä pohdittiin, miten taloussivusto voi tukea yritysten haastetta saada äänensä kuuluviin. Vastauksena tähän Kauppalehti lanseerasi 15.3. uudenlaisen mediatuotteen: sponsoroidut blogit.

 

– Kantavana ideana on tarjota yrityksille mahdollisuus ottaa haltuun oman alansa ”asiantuntijailmaherruus”, kertoo sponsoroitujen blogien tuotteistuksesta vastaava kehityspäällikkö Anu Vuokko. 

– Joka arkipäivä Kauppalehti.fi:ssä julkaistaan tiettyyn bisnesaiheeseen liittyvä blogikirjoitus. Kirjoittajat ovat omien alojensa johtavien yritysten avainhenkilöitä.

 

Blogien aiheet vaihtuvat päivittäin: maanantaisin markkinointi (kirjoittajana markkinoinnin suunnitteluryhmä TBWAHelsinki), tiistaisin teknologia (Microsoft), keskiviikkoisin johtajuus (asiantuntijaorganisaatio Deloitte), torstaisin juridiikka (asianajotoimisto Procopé & Hornborg) ja perjantaisin talous/sijoittaminen (OP-Pohjola -ryhmä). Blogien aiheet ja keskustelijat katsovat työelämää laajemminkin. Esimerkiksi Microsoft haastaa ensimmäisessä blogissaan Nokian Anssi Vanjoen vuoropuheluun siitä, saako sairaana tehdä töitä.

 

– Toimituksellisen sisällön kannalta nämä blogit toimivat vastaavalla tavalla kuin painetussa lehdessä julkaistut ns. advertoriaali-ilmoitukset, kertoo Kauppalehden vastaava päätoimittaja Hannu Leinonen. 

– Blogeissa lukee selkeästi ”sponsoroitu blogi” kuten advertoriaaleissa ”ilmoitus”. Päätoimittajan vastuu ulottuu myös näihin blogeihin, kuten kaikkiin lehdessä ja verkkosivuillamme julkaistuun materiaaliin, keskusteluihin ja kommentteihin.

 

Kauppalehden mediamyynnin johtaja Helena Somero kertoo olevansa erittäin tyytyväinen uuteen tuotteeseen ja siihen, kuinka yritykset ovat ottaneet idean vastaan. Sponsoroidut blogit myös osoittavat, että perinteinen ja sosiaalinen media voivat hyvin toimia yhdessä.

 

Sponsoroidut blogit löytyvät Kauppalehti.fi:n etusivun vasemmasta laidasta http://www.kauppalehti.fi/

 

Lisätietoja: Anu Vuokko, kehityspäällikkö, Kauppalehti, puh. 040 734 8302 tai s-posti anu.vuokko@kauppalehti.fi.

 

 

Alma Media lyhyesti

Alma Media on kannattava, uudistuva ja kansainvälistyvä yhtiö, joka keskittyy sanomalehtiin ja verkkomediaan. Tunnetuimmat tuotteet ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com.

 

Vuoden 2009 liikevaihto oli 307,8 miljoonaa euroa, ja liikevoittoa kertyi 13,5 prosenttia liikevaihdosta. Yhtiön osake (ALN1V) noteerataan NASDAQ OMX:n Helsingin pörssissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 16.3.2010, 11:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli