Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media myy Kauppalehti 121:n Bisnode AB:lle

Alma Media myy Kauppalehti 121:n Bisnode AB:lle

Alma Media Oyj  Lehdistötiedote  4.11.2009 klo 10.00
 
ALMA MEDIA MYY KAUPPALEHTI 121:N BISNODE AB:LLE
 
Alma Media -konserniin kuuluva Kauppalehti Oy on myynyt suoramarkkinointiyhtiö Kauppalehti 121 Oy:n Bisnode AB:lle. Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkaista. Alma Medialle tuloutuu kaupasta noin 0,4 milj. euron suuruinen myyntivoitto.
 
– Yritysmyynti tukee Kauppalehti-ryhmän pitkän tähtäimen strategiaa, jonka mukaan tarjoamme asiakkaillemme monipuolisen ja kehittyvän valikoiman lisäarvoa tuottavia talous-  ja yritystietopalveluja, sanoo Juha-Petri Loimovuori, Kauppalehti-ryhmän toimitusjohtaja. – Kauppalehti 121:n tarjonta täydentää hyvin Bisnodella jo olemassa olevaa suoramarkkinoinnin palvelukokonaisuutta. Uudella omistajalla on nähdäksemme erinomaiset mahdollisuudet kehittää ja kasvattaa Kauppalehti 121:n liiketoimintaa sekä parantaa asiakkaiden palvelua.
 
Muita Bisnode-ryhmän yrityksiä Suomessa ovat Soliditet, D&B, Kompass ja DirektMedia.
 
Kauppalehti 121 tarjoaa asiakasyrityksilleen korkean lisäarvon markkinointipalveluja. Yhtiö on erityisen tunnettu innovatiivisista suora- ja asiakkuusmarkkinoinnin työkaluistaan. Sen suurimmat asiakkaat toimivat autokaupassa, mediassa ja finanssisektorilla. Kauppalehti 121 työllistää 55 markkinoinnin asiantuntijaa.
 
Bisnode AB on Euroopan johtavia digitaalisen yritys- ja kuluttajatiedon tuottajia. Yrityksen palveluihin kuuluu mm. luottokelpoisuustiedot, yritys- ja kuluttajamarkkinoinnin tietopalvelut sekä suoramarkkinoinnin työkalut. Yritys työllistää 3200 henkilöä 18 maassa ja sen omistavat sijoitusyhtiö Ratos sekä mediayhtiö Bonnier.
 
Lisätiedot:
 
Juha-Petri Loimovuori, toimitusjohtaja, Kauppalehti-ryhmä, p. 010 665 2360
Juha Airaksinen, toimitusjohtaja, Bisnode Finland, p. 09 7511 9100
 
 
 
Alma Media lyhyesti
 
Etuovi.com on osa Alma Media -konsernia. Alma Media on kannattava, uudistuva ja kansainvälistyvä yhtiö, joka investoi sanomalehtiin ja verkkomediaan. Tunnetuimmat tuotteet ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com.
 
Vuoden 2008 liikevaihto oli 341 miljoonaa euroa, ja liikevoittoa kertyi yli 14 prosenttia liikevaihdosta. Yhtiön osake (ALN1V) noteerataan NASDAQ OMX:n Helsingin pörssissä. Lue lisää: www.almamedia.fi
 
  • Julkaistu: 4.11.2009, 11:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli