Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media ostaa Suomen suurimman tv-ohjelmatietopalvelun Telkku.com:in

Alma Media ostaa Suomen suurimman tv-ohjelmatietopalvelun Telkku.com:in

ALMA MEDIA OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     20.2.2008
 
ALMA MEDIA OSTAA SUOMEN SUOSITUIMMAN TV-OHJELMATIETOPALVELUN TELKKU.COM:IN
 
Suomen johtavan tv-ohjelmatietoja välittävän internetpalvelun Telkku.com:in julkaisuyhtiö Jadecon Oy liittyy osaksi Alma Media-konserniin kuuluvaa Iltalehteä. Kauppa tukee Alma Median verkkoliiketoiminnan kasvattamiseen tähtäävää strategiaa ja vahvistaa entisestään Iltalehden asemaa Suomen suurimpana verkkopalveluna.
 
Iltalehti uudistaa myös omaa tv-toimittamistaan aloittamalla viikoittain ilmestyvän tv-lehden julkaisemisen maaliskuussa 2008. Telkku.com-kauppa tukee myös tältä osin Iltalehden strategiaa ja vahvistaa lehden asemaa TV-tiedon markkinoilla. Telkku.com:issa on viikoittain yli puoli miljoonaa eri kävijää ja sen liikevaihto vuonna 2007 oli hieman yli miljoona euroa.
 
– Telkku.com:in kävijämäärän odotetaan jatkavan kasvuaan, sillä digitalisoinnin kasvattama tv-kanavatarjonta lisää ohjelmatietojen kysyntää. Toisaalta Telkku.com kerää runsaasti uusia, nuoria kävijöitä ja on pystynyt samalla pitämään olemassa olevat kävijänsä. Lisäksi yrityskaupan myötä Telkku.com:ia voidaan markkinoida Alma Median muissa verkkopalveluissa”, kertoo Kari Kivelä, Iltalehden kustantaja ja vastaava päätoimittaja. – Tavoitteenamme on myös vahvistaa Telkku.comin asemaa yhteisöllisenä mediana ja nostaa se Suomen kolmen suurimman verkkoyhteisöpalvelun joukkoon, Kivelä jatkaa.
 
Vuonna 2007 verkkomainonta kasvoi Suomessa 25 %. Verkkomainonnan kasvun odotetaan jatkuvan voimakkaana, vaikka mainonnan kasvu muissa medioissa hiipuisikin. Vuonna 2007 verkkomedioiden osuus Suomessa kulutetuista mainoseuroista oli 4,7 %. Vastaava osuus useissa Euroopan maissa on yli 10 % ja Ruotsissa ja Norjassa yli 15 %.
 
Lisätietoja:
Petri Hakala, päätoimittaja, Iltalehti, puh. 010 665 2028.
 
 
Alma Media on kannattavasti kasvava, uudistuva ja kansainvälistyvä yhtiö, joka investoi sanomalehtiin ja verkkomediaan. Tunnetuimmat tuotteet ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com. Vuoden 2007 liikevaihto oli 329 miljoonaa euroa ja liikevoitto yli 19 prosenttia liikevaihdosta. Yhtiön osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisella listalla keskisuurten yhtiöiden sarjassa. Kaupankäyntitunnus on ALN1V.
 
  • Julkaistu: 20.2.2008, 16:40
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli