Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Suomen suurin rekrytointitapahtuma internetissä alkoi – Monsterin nettirekrytointimessuille odotetaan 200 000 kävijää

Suomen suurin rekrytointitapahtuma internetissä alkoi – Monsterin nettirekrytointimessuille odotetaan 200 000 kävijää

Monster Oy     Lehdistötiedote     4.2.2008

Suomen suurin rekrytointitapahtuma internetissä alkoi
Monsterin nettirekrytointimessuille odotetaan 200 000 kävijää
 
Verkkorekrytointipalvelu Monster.fi avasi tänään Suomen suurimmat rekrytointimessut internetissä osoitteessa monster.fi/messut. Messuja varten tuotetuilla sivustoilla esittäytyy tänä vuonna ennätysmäärä yrityksiä. Mukana on 70 työnantajaa, mikä on kaksi kertaa enemmän kuin viime vuonna. Kaksi kuukautta kestävillä messuilla odotetaan vierailevan jopa 200 000 työnhakijaa.
 
Monsterin nettirekrytointimessuille osallistuvien 70 yrityksen joukossa on työnantajia useilta eri toimialoilta ja kattavasti koko Suomesta. Mukana ovat muun muassa Alko, Mehiläinen, Kesko, Tamro, Elektrobit, Nokian Renkaat, Citec ja Wärtsilä.  Kuntatyönantajista ensimmäistä kertaa messuille osallistuvat Helsinki, Espoo ja Vantaa.
Messujen teemana on vuorovaikutus työnhakijan ja työnantajan välillä, mikä näkyy entistä monipuolisempina messuosastoina, kilpailuina ja tapahtumina. Messuilla on muun muassa mahdollista tutustua työnantajien tarjoamiin uramahdollisuuksiin, katsoa videoita ja esittelyjä sekä tutustua jo etukäteen mahdollisiin kollegoihin ja esimiehiin. Lisäksi messuvieraat voivat lähettää työnantajille kysymyksiä ja hakea kiinnostaviin avoimiin työpaikkoihin.  
  
Työnantajat puolestaan luovat messuilla arvokkaita kontakteja potentiaalisiin työntekijöihin. Moni rekrytointipäättäjä miettii tälläkin hetkellä, miten houkutella uusia päteviä osaajia palkkalistoilleen.
  
“Yritysten ja yhteisöjen rekrytointihaasteet ovat kasvaneet. Kasvava pula osaajista pakottaa kiinnittämään entistä enemmän huomiota rekrytointiprosesseihin ja työnantajamielikuvan rakentamiseen internetissä, sillä vanhanaikainen työpaikkailmoittelu sanomalehdissä ei enää riitä”, kertoo Monsterin toimitusjohtaja Olli-Pekka Mollberg. “Tutkimusten mukaan jo yli puolet alle 33-vuotiaista pitää verkkoa tärkeimpänä medianaan. Sama pätee myös työnhakuun ja työnantajien vertailuun. Verkosta on tulossa tärkein rekrytoinnin ja työnhaun väline.” 
   
Messut ovat auki 24 tuntia seitsemänä päivänä viikossa kahden kuukauden ajan, eikä messuille pääsyyn tarvita muuta kuin tietokone ja internetyhteys. Osallistuminen on työnhakijoille ilmaista. Monsterin nettirekrytointimessut järjestetään nyt kolmannen kerran.
   
Tuotantokumppanina rekrytointimessuilla on edellisten vuosien tapaan internet-videoihin erikoistunut GoodMood, joka vastaa myös videoiden ylläpidosta ja jakelusta.
   
Lisätietoja:
   
Monster Oy
Toimitusjohtaja Olli-Pekka Mollberg 
Puhelin: 010 665 2290
Sähköposti: olli-pekka.mollberg@monster.fi
   
Monster on maailman suurin rekrytointipalvelu internetissä ja alan markkinajohtaja Suomessa. Vuonna 2007 palvelussa tarjottujen työpaikkojen määrä kasvoi yli 43 prosenttia vuoteen 2006 verrattuna. Monster.fi -sivustolla käy kuukausittain noin 230 000 eri työnhakijaa. Kävijämäärä kasvoi edellisvuoteen verrattuna 21prosenttia. Monsterin omistajia ovat Alma Media Oyj (75 %) ja Monster Inc. (25 %)
 
  • Julkaistu: 4.2.2008, 10:05
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli