Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Medialta uusi verkkopalvelu kuluttajille

Alma Medialta uusi verkkopalvelu kuluttajille

ALMA MEDIA OYJ                           LEHDISTÖTIEDOTE 12.9.2007
 
 
ALMA MEDIALTA UUSI VERKKOPALVELU KULUTTAJILLE
 
Alma Media avaa 15.9.2007 uuden luokitellun ilmoittelun yleispalvelun, Mikko.fi:n (www.mikko.fi). Mikko.fi on Alma Median ensimmäinen verkkopalvelu, joka on tarkoitettu ensisijaisesti kuluttajien väliseen kaupankäyntiin. Mikko.fi yhdistää jatkossa myös Alma Median sanomalehtien luokitellut ilmoitukset verkon markkinapaikkaan. Verkkopalvelu tarjoaa lehden lukijoille uuden kanavan ilmoitteluun ja samalla mainostajille kiinnostavan ilmoitteluympäristön.
 
Mikko.fi-palvelussa on mahdollista myydä tai ostaa, antaa tai ottaa sekä tarjota vuokralle tai vuokrata käyttökelpoista tavaraa monissa eri tuoteryhmissä. Lisäksi palvelu sisältää verkkohuutokaupan, jonka kohteet ovat näkyvillä Mikko.fi:ssä, mutta löytyvät lisäksi omana kokonaisuutenaan osoitteesta Huutomikko.fi. Perusilmoittelu Mikko.fi:ssä on maksutonta.
 
Mikko.fi-verkkopalvelun tavoitteena on olla kohde- ja kävijämäärillä mitattuna Suomen suosituin luokitellun ilmoittelun verkkopalvelu vuonna 2010. Kuluvan vuoden lopussa verkkopalvelussa odotetaan olevan kymmeniä tuhansia kohteita. 
 
”Lukijoiden välinen kaupankäynti on kasvussa sekä Suomessa että maailmalla. Tässä tilanteessa halusimme täydentää verkkopalvelujamme ensisijaisesti kuluttajien väliseen kaupankäyntiin tarkoitetulla sähköisellä markkinapaikalla, joka kattaa useita toimialoja ja tuoteryhmiä. Mikko.fi on myös nykyaikainen keino vahvistaa sanomalehden ja sen lukijoiden suhdetta verkossa”, sanoo Alma Median Markkinapaikkojen johtaja Raimo Mäkilä.
 
Mikko.fi:stä on pyritty rakentamaan paitsi luotettava ja turvallinen, myös helppokäyttöinen palvelu, jossa käyttäjien välinen vuorovaikutus ja yhteisöllisyys ovat keskeisessä asemassa. ”Olemme onnistuneet rakentamaan yhdessä käyttäjien kanssa useita johtavia verkkopalveluja. Tätä osaamista on hyödynnetty myös Mikko.fi:n kehitystyössä, jota jatketaan luonnollisesti tiiviisti palvelun avaamisenkin jälkeen”, Mäkilä jatkaa.
 
Yksi Mikko.fi:ssä asiointia helpottavista palveluista on Suomessa ainutlaatuinen postipalvelukonsepti: verkkopalvelussa asioivat saavat kattavasti käyttöönsä Postin pakettikorttien tulostuspalvelun sekä hinnoittelu- ja kuljetuspalvelut. Postipalvelun hyödyntäminen verkossa on lisäksi edullisempaa kuin perinteinen Postin kautta lähettäminen. Mikko.fi-palvelua täydennetään jatkossa muilla verkkokauppaa tukevilla Postin palveluilla.
 
Mikko.fi tiivistää myös verkkopalvelun ja Alma Median sanomalehtien yhteistyötä. Konsernin maakuntalehdet eli Aamulehti, Kainuun Sanomat, Lapin Kansa, Pohjolan Sanomat ja Satakunnan Kansa siirtävät lehtien uutissivujen jälkeiset luokitellut tavaranvaihdannan ilmoitukset syyskuun puolivälistä lähtien Mikko.fi-otsikon alle. Lisäksi uudessa verkkopalvelussa on mahdollista muun muassa valmistaa ja lähettää lehti-ilmoitus suoraan Alma Median maakuntalehtiin.
 
Lisätietoja:
Raimo Mäkilä, Markkinapaikat-ryhmän johtaja, puh. 010 665 5802
Riikka Wulff, johtaja, Mikko.fi, puh. 040 777 8299
Rauno Heinonen, viestintäjohtaja, Alma Media Oyj, puh. 010 665 2251
 
Alma Media on kannattavasti kasvava, uudistuva ja kansainvälistyvä yhtiö, joka investoi sanomalehtiin ja verkkomediaan. Tunnetuimmat tuotteet ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com.
 
Vuoden 2006 liikevaihto oli 302 milj. euroa, josta liikevoittoa kertyi 16 % liikevaihdosta. Yhtiön osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisella listalla keskisuurten yhtiöiden sarjassa. Kaupankäyntitunnus on ALN1V. Lisää osoitteessa www.almamedia.fi.
 
  • Julkaistu: 12.9.2007, 11:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli