Alma Media > Tiedotteet > Pörssitiedote > Alma Media Oyj osavuosikatsaus huhti-kesäkuu 2007

Alma Media Oyj osavuosikatsaus huhti-kesäkuu 2007

ALMA MEDIA OYJ    PÖRSSITIEDOTE 20.7.2007 KLO 9.00   
     
 
ALMA MEDIA OYJ:N OSAVUOSIKATSAUS HUHTI-KESÄKUU 2007:
 – Toisen neljänneksen liikevoitto kasvoi 23 % 14,4 miljoonaan euroon
 
 
Toinen neljännes lyhyesti:
 
  •          Liikevaihto 84,0 milj. euroa (Q2/2006: 74,8 milj. euroa)
  •          Liikevoitto 14,4 milj. euroa, 17,1 % liikevaihdosta
    (11,6 milj. euroa, 15,6 %)
  •          Tulos ennen veroja 14,8 milj. euroa (11,9 milj. euroa)
  •          Osakekohtainen tulos 0,15 euroa (0,12 euroa)
  •          Sanomalehdet-segmentin liikevoitto 11,5 milj. euroa (9,7 milj. euroa)
  •          Kauppalehti-ryhmän liikevoitto 2,4 milj. euroa (1,6 milj. euroa)
  •          Markkinapaikat-segmentin liikevoitto 1,3 milj. euroa (0,6 milj. euroa)
  •          Ennuste vuodelle 2007 pysyy ennallaan
  •  
     
    Toimitusjohtaja Kai Telanne:
     
    “Ensimmäisen neljänneksen vahva kehitys jatkui Alma Mediassa myös
    huhti-kesäkuussa. Saavutimme mediamyynnissä jälleen uuden neljänneskohtaisen ennätyksen. Tuloskuntomme oli hyvän mediamyynnin, kustannuskurin ja konsernin ketjutoiminnan ansiosta kelpo tasoa. Sanomalehtiemme sisällön laadullinen kehitys oli hyvää Alma Median Helsingin toimituksen ja muun tiiviin toimituksellisen yhteistyön ansiosta. Lehtien talous on hyvällä pohjalla. Myös Kauppalehti-ryhmän tuloskäänne on tapahtunut, kun tehostamistoimet alkavat näkyä ja b-to-b-mediamyynti verkkoon kasvoi.
     
    Myös lehtiemme verkkopalvelut menestyvät – toisella neljänneksellä Iltalehden verkkopalvelussa kävi viikoittain noin miljoona suomalaista, kauppalehti.fi on Suomen johtava talousportaali ja maakuntalehtien verkkoversioiden kävijämäärät kasvavat tasaisesti. Kansainvälistyvä Markkinapaikat-liiketoimintamme jatkoi kasvuaan ja sen etabloituminen itäiseen Keski-Eurooppaan ja Venäjälle etenee suunnitellusti.
     
    Jatkamme pitkäjänteisiä investointeja verkkomediaan pitääksemme Alma Median tämän alueen edelläkävijäyrityksenä. Tiivistämme sen johdosta lehtien online-palveluiden kehittämistä ja lehtien sekä markkinapaikkojen yhteistyötä verkkomediassa. Nämä panostukset hidastavat etenkin Markkinapaikkojen tulostason kehitystä loppuvuonna.”
     
    Lisätietoja:
    Toimitusjohtaja Kai Telanne, puhelin 010 665 3500
    Talousjohtaja Teemu Kangas-Kärki, puhelin 010 665 2244
     
     
    Tiedotustilaisuus, webcast ja puhelinkonferenssi:
     
    Suomenkielinen osavuosikatsausta käsittelevä tiedotustilaisuus pidetään 20.7.2007 klo 11.00 alkaen Scandic Marski -hotellin Carl-kabinetissa osoitteessa Mannerheimintie 10, Helsinki. Tuloksen esittelevät toimitusjohtaja Kai Telanne ja talousjohtaja Teemu Kangas-Kärki.
     
    Englanninkielinen esitysmateriaali on ladattavissa yhtiön verkkosivuilta osoitteessa www.almamedia.fi. Noin 20 minuuttia kestävä englanninkielinen webcast alkaa klo 13.30 samassa osoitteessa. Englanninkielinen puhelinkonferenssi sijoittajille ja analyytikoille alkaa klo 14.00. Siihen voi osallistua soittamalla numeroon +44 (0)20 7162 0125.
     
    Rauno Heinonen
    Viestintäjohtaja
    Alma Media Oyj
     
    JAKELU: Helsingin Pörssi, keskeiset mediat
    • Julkaistu: 20.7.2007, 11:02
    • Kategoria: Pörssitiedote, Tiedotteet

    Jaa artikkeli