Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Medialle asuntojen ja toimitilojen online-markkinapaikat Ruotsista

Alma Medialle asuntojen ja toimitilojen online-markkinapaikat Ruotsista

ALMA MEDIA OYJ           LEHDISTÖTIEDOTE           11.8.2006 KLO 8.45       1 (2)
 
Alma Medialle asuntojen ja toimitilojen online-markkinapaikat Ruotsista
 
Alma Median Markkinapaikat on heinäkuussa hankkinut Ruotsista toimitilojen online-markkinapaikkojen markkinajohtajan, Objektvision.se’n ja asuntojen markkinakakkosen, Bovision.se’n ruotsalaiselta it-yhtiö Capitex Kalmar AB:lta.
 
– Alma Media näkee näissä uusissa valtakunnallisissa online-markkinapaikoissa merkittävän kasvupotentiaalin. Objektvision ja Bovision ovat tunnettuja brändejä Ruotsissa ja niillä on vakiintunut asiakaskunta, Markkinapaikkojen johtaja Raimo Mäkilä sanoo.
 
Hankinta sopii erinomaisesti Alma Median Markkinapaikkojen laajentumisstrategiaan. Myyjäyhtiö Capitex Kalmar puolestaan pitää myytyjen markkinapaikkojen siirtymistä mediatalolle erinomaisena ratkaisuna toiminnan jatkuvan kehittämisen kannalta. Capitex Kalmar jatkaa palveluiden ylläpitoa ja teknistä kehittämistä.
 
Toimitilojen ja asuntojen luokiteltujen markkinoiden koko Ruotsissa oli noin 150 milj. euroa vuonna 2005. Asuntokaupan internetpalveluiden hintataso alittaa nykyisellään sekä Suomen että Norjan hintatason.
 
– Uskomme, että Alma Median monikanavaisella osaamisella pystymme melko nopeasti kehittämään ostettujen palveluiden tuottavuutta, Mäkilä jatkaa.
 
Alma Medialla on käytössään online-osaamisen lisäksi lehdenteon, mobiili- ja digi-tv-palveluiden liiketoiminnan kehittämisen ammattitaitoa.
 
Bovisionilla on noin 130 000 eri kävijää viikossa ja Objektvisionilla noin 8 000. Asiakkaita eli kiinteistönvälittäjiä Bovisionilla on 1 200 ja ObjektVisionilla 2 900.
 
Ostettujen markkinapaikkojen yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2005 oli 1,7 milj. euroa.
 
Panostus nopeuteen
 
Sekä Objektvisionin että Bovisionin kehittämisessä panostetaan palvelun nopeuteen. Myytävät kohteet saadaan ripeästi esiin kiinteistönvälittäjien käyttämästä järjestelmästä. – Nopeudesta tavoitellaan selkeää kilpailuetua, kun lähdemme hakemaan markkinajohtajuutta myös Bovisionille, Bovision AB: ja Objektvision AB:n toimitusjohtajaksi 1.8. nimitetty Juha Mäkivaara toteaa.
 
– Kysynnän ja tarjonnan nopeampi kohtaaminen on sekä ostajan että myyjän etu.
 
Lisätietoja:
 
Raimo Mäkilä, Markkinapaikkojen johtaja, puhelin 040-546 1892 (11.8. klo 14-15), raimo.makila@almamedia.fi
Juha Mäkivaara, toimitusjohtaja, Bovision AB ja Objektvision AB, puhelin 040 777 8138, juha.makivaara@almamedia.fi
 
Tutustu palveluihin osoitteissa
http://www.objektvision.se
http://www.bovision.se
 
JAKELU: Helsingin Pörssi, keskeiset mediat
 
Alma Media on mediatalo, jonka keskeisintä liiketoimintaa ovat kustantaminen, talousinformaation tuotanto ja jakelu sekä verkkopalveluiden tuotanto. Konsernilla on portfoliossaan talous-, iltapäivä-, maakunta-, paikallis- ja kaupunkilehtiä. Alma Median omistuksessa on lisäksi johtavia sähköisiä markkinapaikkoja, ja se laajentaa markkinapaikkaliiketoimintaansa myös Suomen ulkopuolelle.


                                                                                                                                                2 (2)
 
Alma Median tunnetuimmat tuotteet ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com. Konsernin tuotoista noin puolet muodostuu mediamainonnasta ja noin 40 % lehtien levikkituotoista. Vuoden 2005 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 286 milj. euroa, josta liikevoittoa kertyi 42 milj. euroa eli 14,8 % liikevaihdosta. Yhtiön osake noteerataan Helsingin Pörssin Päälistalla. Kaupankäyntitunnus on ALN1V. Tutustu tarkemmin osoitteessa http://www.almamedia.fi.
  • Julkaistu: 11.8.2006, 10:45
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli