Alma Media > Tiedotteet > Pörssitiedote > ALMA MEDIA OYJ Q1-OSAVUOSIKATSAUS: LIIKEVAIHTO KASVOI 3,3 % JA LIIKEVOITTO KASVOI SELVÄSTI

ALMA MEDIA OYJ Q1-OSAVUOSIKATSAUS: LIIKEVAIHTO KASVOI 3,3 % JA LIIKEVOITTO KASVOI SELVÄSTI

ALMA MEDIA OYJ    PÖRSSITIEDOTE 27.04.2006 KLO 9.30   1 (12)
 
Q1-OSAVUOSIKATSAUS: LIIKEVAIHTO KASVOI 3,3 % JA LIIKEVOITTO KASVOI SELVÄSTI
 
Alma Media -konsernin jatkuvien toimintojen liikevaihto kasvoi 3,3 % ja raportoitu liikevoitto oli 10,0 milj. euroa (5,6 milj. euroa). Kaikki raportointialueet kasvattivat liikevoittoaan. Koko vuoden liikevaihdon odotetaan kasvavan edellisvuodesta ja liikevoiton odotetaan olevan vähintään edellisvuoden tasoinen.
 
– Sanomalehtien liikevaihto kasvoi 3,9 % ja liikevoitto kasvoi 9,3 % 8,2 milj. euroon. Sanomalehtien ilmoitustuotot kasvoivat 7,3 % ja erityisesti Iltalehti menestyi hyvin.
 
– Kauppalehti-ryhmän liikevaihto kasvoi 10,6 % ja liikevoitto 71,4 % 1,2 miljoonaan euroon. Levikkituotot kehittyivät hyvin ja ePortti kasvatti liikevaihtoa 0,8 milj. euroa. Kauppalehden runkolehden ilmoitustuotot pienenivät 9,5 %.
 
– Markkinapaikkojen raportoitu liikevaihto laski Tietojärjestelmät-yksikön (NWS:n) myynnin johdosta 10,7 %. Vertailukelpoisesti liikevaihto kasvoi 28,0 %. Liikevoitto yli kaksinkertaistui 0,5 miljoonaan euroon. Erityisesti Etuovi.com menestyi hyvin.
 
– Katsausjaksolla oli rakennejärjestelyyn liittyviä kuluja 1,5 milj. euroa vertailujaksoa vähemmän.
 
– Yhtiö maksoi maaliskuussa osinkoa 0,12 senttiä osakkeelta ja päätti palauttaa pääomia osakkeenomistajille 0,53 senttiä osakkeelta. Palautus tapahtuu arviolta syyskuussa 2006.
 
– Yhtiö pitää ennallaan vuosiennusteensa. Jos ei toisella vuosipuoliskolla tapahdu merkittävää ilmoitustuottojen alentumista konsernin liikevaihdon odotetaan kasvavan ja liikevoiton olevan vähintään edellisvuoden tasolla.
 
Toimitusjohtaja Kai Telanne:
TIIVIS KONSERNIYHTEISTYÖ PARANTAA KANNATTAVUUTTA
 
Markkinatilanne oli vuoden ensimmäisellä neljänneksellä yllätyksetön ja mediayhtiöille varsin hyvä. Suomen kansantalouden kokonaistilaan ei odoteta muutoksia ainakaan vuoden ensimmäisellä puoliskolla ja koko vuoden kansantalouden kasvu näyttää muodostuvan viimeisten ennusteiden mukaan jopa ennakoituakin suuremmaksi. 
 
Konsernin levikkituotot kasvoivat ensimmäisellä vuosineljänneksellä 4,7 prosenttia ja ilmoitustuotot kasvoivat 5,8 prosenttia. Kummatkin kasvuluvut ylittävät markkinoiden keskimääräisen kehityksen.
 
Uuden Alma Median organisaatio on ollut toiminnassa yhden vuoden. Alma Median strategian toteuttamisessa olennaista on yhtiön arvoksi valittu joukkuepeli ja ketjutoimintaan pohjautuva toimintatapa, jossa keskeisellä sijalla on yhteisten resurssien hyödyntäminen eri tulosyksiköiden välillä. Kokemustemme perusteella voimme sanoa, että konsernin laajaan sisäiseen yhteistyöhön pohjautuva strategia on sekä toimiva että kannattavuuttamme parantava. Vahvistamme jatkossa entisestään tätä toimintamallia ja tuemme sen toteutumista myös erilaisilla koulutus- ja kannustejärjestelmillä.
 
 
ALMA MEDIA OYJ
Hallitus
 
JAKELU: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet
 
Täydellinen raportti taulukoineen on ladattavissa alla olevasta linkistä:
  • Julkaistu: 27.4.2006, 11:36
  • Kategoria: Pörssitiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli