Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Iltalehden myynti ja markkinointi tukemaan markkinajohtajuustavoitetta

Iltalehden myynti ja markkinointi tukemaan markkinajohtajuustavoitetta

Iltalehden tavoitteena on iltapäivälehtien markkinajohtajuus tällä vuosikymmenellä. Tällä hetkellä Iltalehden markkinaosuus on vahvassa nousussa. Heinäkuussa lehden markkinaosuus ylitti ensimmäisen kerran lehden historiassa 40 prosentin rajan. Positiivinen levikkikehitys on jatkunut myös elo- ja syyskuussa. Markkinajohtajuustavoitteen saavuttamiseksi lehden sisältöä, rakennetta ja ulkoasua on kehitetty määrätietoisesti ja samalla lehden toimituksellisia resursseja on vahvistettu.
 
Levikkiä tukevat toiminnot yhteen
 
Voimistaakseen positiivista kehitystä Iltalehti on organisoinut levikin edistämiseen liittyvät toiminnot uudelleen 18.10.2004 alkaen. Iltalehdessä astuu tuolloin voimaan organisaatiomalli, jossa levikkimyynti ja -markkinointi sekä levikkiä ensisijaisesti tukeva brand-markkinointi keskitetään johtaja Mauri Pelkosen alaisuuteen. Samassa yhteydessä Iltalehden mediamyynnistä ja -markkinoinnista vastaavaksi johtajaksi on nimitetty Sirpa Salin. Hän on aikaisemmin toiminut myyntijohtajana MTV Oy:ssä. Iltalehden voimakkaassa kehitys- ja uudistusvaiheessa liiketoiminnan kehittämisestä ja kehitysprojekteista vastaavaksi kehitysjohtajaksi on nimitetty Katri Valtari.
 
Iltalehden hallintoa uudistetaan keskittämällä taloushallinto, tietohallinto ja henkilöstön kehittäminen kokonaisuudessaan talous- ja hallintojohtaja Eija Hartosen vastuulle.
 
Pelkonen, Salin, Valtari ja Hartonen raportoivat vastuualueistaan Iltalehden toimitusjohtajalle.
 
Iltalehden toimitusjohtaja Veli-Matti Asikaisen mukaan Iltalehden koko organisaatio on nyt saatettu muotoon, jolla on hyvä lähteä hakemaan markkinajohtajuutta. Iltalehden toimituksessa on tehty viimeisen vuoden aikana valtavasti kehitystyötä, jonka tulokset ovat näkyneet toukokuun jälkeen varsin voimakkaana levikinkasvuna. Iltapäivälehdessä sisältö ja lehden kyky luoda puheenaiheita ovat aina tärkeimmät asiat levikkikehityksen kannalta. – Nyt tehdyillä nimityksillä ja organisaatiomuutoksilla haluamme tukea viime kuukausien aikana hyvässä vauhdissa ollutta levikkikehitystä.
 
Lisätietoja:
 
toimitusjohtaja Veli-Matti Asikainen, puhelin  09 507 8775 tai 050 1253
 
  • Julkaistu: 1.10.2004, 12:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli