Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > TOMI HALONEN SUBTV:N TOIMITUSJOHTAJAKSI

TOMI HALONEN SUBTV:N TOIMITUSJOHTAJAKSI

ALMA MEDIA OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 13.6.2002, klo 14.00

TOMI HALONEN SUBTV:N TOIMITUSJOHTAJAKSI

KTM Tomi Halonen (38) on nimitetty 1.8. 2002 alkaen Subtv Oy:n
uudeksi toimitusjohtajaksi. Halonen siirtyy tehtävään
mediatoimisto Carat Finlandin broadcast-ryhmän johtajan
tehtävistä. Tätä ennen Halonen on työskennellyt mm. MTV-Viihde
Oy:n toimitusjohtajana, MTV Oy:n mediamyynnissä myyntiryhmän
päällikkönä ja Suomen Radiobooking Oy:n myyntipäällikkönä. Uudessa
tehtävässä Halonen raportoi MTV Oy:n toimitusjohtajalle ja
Broadcasting-liiketoimintaryhmän johtaja Pekka Karhuvaaralle.
Subtv:n aiempi toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä siirtyi
maaliskuussa Iltalehden päätoimittajaksi, minkä jälkeen Subtv:n
toimitusjohtajan tehtävistä on vastannut MTV:n ohjelmajohtaja
Jorma Sairanen.

Kaapeli- ja digikanava Subtv syntyi elokuussa 2001 TVTV!:n ja
Citytv:n yhdistymisestä. Subtv:llä käy viikoittain yli 950 000
katsojaa ja kanavan katsojapotentiaali on yli 2,2 miljoonaa
suomalaista. Subtv on suunnattu ennakkoluulottomille katsojille,
joita yhdistävät
enemmän kaupunkilaisuus ja nuorekas asenne kuin ikä. Kanavan
valtteja ovat tv-sarjat, animaatiot, elokuvat sekä chat- ja
peliohjelmat. Digitaalisena Subtv lähettää tällä hetkellä kanavan
primetime-ohjelmiston keski-illasta noin puoleenyöhön. Kaapelissa
kanava lähettää varsinaista ohjelmaa arkisin noin 10 tuntia ja
viikonloppuisin noin 12 tuntia vuorokaudessa. Loput vuorokauden
tunnit Subtv lähettää chat- ja peliohjelmia.

Subtv:n katsomisosuus ja mediamyynti ovat kehittyneet kuluvana
vuonna erittäin myönteisesti. Kanavan keskeisimmässä
kohderyhmässä eli 15-44-vuotiaissa katsojissa sillä oli
toukokuussa 2,6 %:n katsomisosuus. Kanavan mainosmyynti on yli
kaksinkertaistunut edellisvuodesta.

MTV Oy:n toimitusjohtaja Pekka Karhuvaaran mukaan Halosella on
erittäin hyvä tausta uuteen tehtävään. Työkokemuksensa ansiosta
hän tuntee televisiotoimintaa ohjelmatuotannon ja mediamyynnin
lisäksi myös mediatoimiston asiakasnäkökulmasta. Karhuvaaran
mukaan Subtv ei ole enää mikään marginaali-ilmiö
televisiomaailmassa vaan oleellinen ja kasvava osa MTV:n
tuotevalikoimaa.

Lisätietoja: Pekka Karhuvaara p. 09 1500 565, http://www.sub.tv
kuva: http://www.almamedia.fi/fin/lehdisto/kuvapankki/broadkuvat

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet

  • Julkaistu: 13.6.2002, 08:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli