Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > MTV3 Tekstikanavan ilonaiheita hyvä kävijämäärä ja uusien sivujen suosio

MTV3 Tekstikanavan ilonaiheita hyvä kävijämäärä ja uusien sivujen suosio

suosio

ALMA MEDIA OYJ Lehdistötiedote 25.4.2002

MTV3 Tekstikanavan ilonaiheita hyvä kävijämäärä ja uusien sivujen
suosio
MTV3 Tekstikanavalle kertyi päivittäisiä kävijöitä 1,2 miljoonaa,
viikoittaisten kävijöiden määrä kohosi 1,8 miljoonaan ja kun
satunnaisesti sivuilla kävijät lasketaan, oli kävijöitä 2,3
miljoonaa. Näin kertovat maaliskuussa 2002 Taloustutkimus Oy:n
tekemän tutkimuksen tulokset. Kävijämäärän lisäksi MTV3
Tekstikanavan ilonaiheina johtaja Carina Stenvall mainitsee viime
syksynä aloitettujen viihdeuutisten sekä ruokasivujen suosion.

Peräti 90 prosenttia 15-24-vuotiaista käy vähintään kerran
viikossa MTV3 Tekstikanavan sivuilla. 25-44-vuotiaista naisista
sivuilla käy päivittäin 81 prosenttia ja saman ikäryhmän miehistä
päivittäin kävijöitä kertyy 77 prosenttia. Tämä miesten ryhmä on
lukumääräisesti suurin, yhteensä 518 000 henkilöä.

Syksyllä 2001 aloitetutut MTV3 Tekstikanavan viihdeuutiset
sivulla 150 ovat nopeasti keränneet 15–24–vuotiaiden ryhmästä 91
000 suuruisen kävijämäärän, kertoo Carina Stenvall. – Myös 48 000
suuruinen 25-44–vuotiaiden naisten ryhmän kävijämäärä on
ilahduttavan suuri. Ilahduttavana hän pitää myös ruokasivujen
suosion jatkumista, mistä kertoo 195 000 säännöllisen 25-
65–vuotiaan naiskävijän joukko.

MTV3-kanavan ohjelmatietoja etsitään useimmin

Päivän MTV3-kanavan ohjelmatietoja etsitään useimmin Tekstikanavan
sivuilta. Näin kertoo 15-24–vuotiaista 72 prosenttia ja 25-
44–vuotiaista naisista 61 prosenttia. Seuraavaksi suosituimmat
nuorten käyttämät sivut ovat etusivu 100 ja elokuvasivut, joilla
kummallakin käy 48 prosenttia. Aktiivi-ikäisten naisten ryhmän
kakkossijalla ovat kotimaan uutiset, joita käy seuraamassa 50
prosenttia sekä sää: 38 prosenttia. 25-44-ikäiset miehet käyttävät
Tekstikanavaa useimmin Formula 1 -tietojen etsimiseen, minkä
kertoi 66 prosenttia ryhmään kuuluvista. Heidän kiinnostuksensa
kakkossijalla ovat kotimaan uutiset, joita etsii 53 prosenttia ja
kolmantena mainittiin MTV3-kanavan ohjelmatiedot. Useimmin MTV3
Tekstikanavalla käydään parhaaseen katseluaikaan eli prime timeen
kello 18 ja 21:n välillä, jolloin 57 prosenttia kaikista
kävijöistä vierailee niillä.

Tutkimuksen teki Taloustutkimus Oy Omnibus-tutkimuksena, mikä
tarkoittaa henkilökohtaisia haastatteluja vastaajien kodeissa.
Vastaajat ovat 15-74–vuotiaita, ja tutkimus tehdään kahdesti
vuodessa, keväällä ja syksyllä.

Lisätietoja:

johtaja Carina Stenvall MTV3 Tekstikanava puh. (09) 1500 507

  • Julkaistu: 25.4.2002, 08:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli