Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > KAUPPALEHTI KOKONAAN NELIVÄRISEKSI TABLOID-LEHDEKSI VUONNA 2001

KAUPPALEHTI KOKONAAN NELIVÄRISEKSI TABLOID-LEHDEKSI VUONNA 2001

ALMA MEDIA OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 6.10.2000 klo 13.00

Kauppalehden painatus Tampereelle ja Jyväskylään

KAUPPALEHTI KOKONAAN NELIVÄRISEKSI TABLOID-LEHDEKSI VUONNA 2001

Kauppalehti muuttuu vuoden 2001 alusta tabloid-kokoiseksi,
kauttaaltaan neliväriseksi lehdeksi. Kauppalehden painatus siirtyy
Vantaan Kaivokselasta Tampereelle Aamulehden painoon ja Jyväskylään
Keskisuomalainen Oyj:n sanomalehtipainoon.

Kustannusosakeyhtiö Kauppalehti ja Keskisuomalainen Oyj ovat tänään
allekirjoittaneet monivuotisen painosopimuksen. Sopimuksen mukaan
Kauppalehden runsaan 85 000 lehden painoksesta noin puolet painetaan
Keskisuomalainen Oyj:n lehtipainossa Jyväskylässä. Iltalehden
painaminen jatkuu Keskisuomalaisen lehtipainossa nykyisessä
laajuudessaan.

Kustannusosakeyhtiö Kauppalehden toimitusjohtaja Juha Blomsterin
mukaan lehden muuttuminen kauttaaltaan neliväriseksi on erittäin
merkittävä uudistus ilmoittaja-asiakkaiden kannalta. Kauppalehti
painetaan erittäin korkealuokkaiselle erikoissanomalehtipaperille,
joka takaa sen, että suuretkin neliväri-ilmoitukset toistuvat
ensiluokkaisesti. Lisäksi ilmoittaja-asiakkaat voivat jatkossa
vapaasti sijoittaa myös neliväri-ilmoituksensa mihin lehden osioon
tahansa.

Blomsterin mukaan painatuksen hajauttaminen kahteen painoon ei muuta
lehden sisäisiä aikatauluja eikä myöskään lehden toimitusaikoja
tilaajille. —Ilmoittaja-asiakkaat ovat siirtyneet yhä enemmän
käyttämään neliväri-ilmoituksia. Nykyisellä painotekniikalla tämä on
johtanut tiettyinä päivinä siihen, että emme ole pystyneet tarjoamaan
nelivärisivuja kaikille ilmoittajille. Nyt tämä kapasiteettiongelma
poistuu. Lisäksi tällä kahden painon järjestelyllä pystymme
turvaamaan lehden ilmestymisen äkillisten konerikkojen yllättäessä.

Blomsterin mukaan lehden ulkoasun uudistamisella tähdätään ennen
kaikkea parempaan lukija- ja ilmoittaja-asiakkaiden palveluun.
—Rajoittamaton nelivärin käyttö tuo lisäpotentiaalia ilmoitusmyyntiin
ja uskomme myös laadukkaalle paperille painettavan lehden menestyvän
jatkossakin hyvin levikkikilpailussa. Kauppalehden välissä syyskuussa
perjantaisin ilmestymisensä aloittanut Saldo on esimerkki uudesta
lisäpalvelusta ja kauttaaltaan nelivärisestä
erikoissanomalehtipaperille painetusta tuotteesta, joita Kauppalehti
tarjoaa tilaajilleen. Ulkoasun uudistamisen lisäksi myös lehden
sisältöön tehdään uudistuksia vuodenvaihteessa.

Lisätietoja:

toimitusjohtaja Juha Blomster, Kustannusosakeyhtiö Kauppalehti, p.
(09) 507 7530

  • Julkaistu: 6.10.2000, 08:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli