Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > ALMA MEDIA TUO OPASTAVAT HAKUTOIMINNOT AUTOKAUPAN INTERNET-PALVELUIHIN

ALMA MEDIA TUO OPASTAVAT HAKUTOIMINNOT AUTOKAUPAN INTERNET-PALVELUIHIN

ALMA MEDIA OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 8.6.2000 JULKAISUVAPAA: HETI

ALMA MEDIA TUO OPASTAVAT HAKUTOIMINNOT AUTOKAUPAN INTERNET-PALVELUIHIN

Alma Media Interactiven kehittämä Autotalli.com palvelu on tänään
avattu osoitteessa www.autotalli.com. Autotalli.com on tarkoitettu
autoliikkeille ilmoittelumediaksi vaihtoautomarkkinoille. Alma
Media avasi vaihtoautomarkkinoille tarkoitetun Autotalli palvelun
kesällä -99 osaksi MTV3 Internetiä. Nyt avatussa palvelussa on
aikaisempaa kehittyneemmät hakutoiminnot ja vaihtoautoista
esitettävää tiedon määrää on lisätty. Autotalli palvelun
yhteistyökumppaneina on MTV3, Iltalehti, Kauppalehti, Aamulehti,
Satakunnan Kansa, Savon Sanomat, Ilkka, Pohjalainen, Lapin Kansa,
Kainuun Sanomat, Pohjolan Sanomat, Karjalainen, Länsi-Savo ja
Keskisuomalainen. Autotalli.com liitetään osaksi näiden kaikkien
medioiden verkkopalveluita. Autotallin tavoitteena on olla vuoden
loppuun mennessä Suomen kattavin ja tunnetuin autokaupan Internet-
palvelu.

Alma Media on panostanut erityisesti asiakaslähtöisiin ja
helppokäyttöisten web-palveluiden kehittämiseen. Nyt avattu java-
tekniikkaan perustuva hakupalvelu auttaa auton ostajaa löytämään
itselleen sopivan auton tuhansien vaihtoehtojen joukosta. Tämä
opastava hakupalvelu helpottaa käyttäjää hakuehtojen
asettamisessa. Käyttäjä näkee koko ajan asettamiensa hakuehtojen
vaikutuksen tarjolla olevien vaihtoautojen määrään. Näin käyttäjä
osaa muuttaa asettamiaan liian tarkkoja tai vastaavasti
epätarkkoja hakuehtoja välittömästi. “Uusi hakupalvelu on
ensimmäisiä maailmassa, joka pystyy reaaliaikaisesti opastamaan
käyttäjään valintojen tekemisessä tietokannasta. Uskomme java-
hakujen yleistyvän nopeasti nimenomaan paremman käytettävyyden
vuoksi”, sanoo tuotepäällikkö Heikki Huttunen Alma Media
Interactive Oy:stä.

Autotalli.com:issa on kehittyneiden hakutoimintojen lisäksi
vahtipalvelu ja oma talli -toiminto, jotka auttavat käyttäjää
löytämään mieleisensä vaihtoehdon. Vahtipalveluun käyttäjä voi
jättää tiedot etsimästään autosta. Sopivan auton tullessa tarjolle
Vahti lähettää sähköpostiviestin. Omaan talliin käyttäjä voi
puolestaan tallentaa väliaikaisesti suosikki autonsa myöhempää
tarkastelua varten. Palvelua kehitetään edelleen voimakkaasti ja
syksyllä palveluun liitetään tyyppihaku, jossa voi etsiä ja
tarkastella autojen teknisiä tietoja. Lisäksi Vahti- ja
hakupalvelua täydennetään osana Alma Median Port Alma
mobiiliportaalia wap- ja tekstiviestipalveluilla. Autotalli.com:in
kehitystyössä hyödynnetään kokemuksia ja osaamista, joita Alma
Media Interactive on saanut Suomen suosituimman asuntokaupan
Internet-palvelun, DIME.net:in, toteuttamisesta.

Tiedot päivitetään suoraan autoliikkeiden
vaihtoautojärjestelmistä. Tietojen päivitys tapahtuu yhteistyössä
Helsingin Autoliikkeiden yhdistyksen (HALY) ja Suomen Autoalan
Tietopalveluverkon (Autodata) kanssa. Autotallin teknisestä
toteutuksesta vastaa Almare Systems Oy.

Alma Media on Suomen johtava uuden median sisällöntuottaja.
Konsernin verkkopalveluilla on viikoittain yli 520 000 kävijää
(visitors). Verkkopalveluiden yhteiseen AHAA-
asiakashallintatietokantaan on rekisteröitynyt jo yli 550 000
käyttäjää.

Lisätietoja:
Heikki Huttunen, tuotepäällikkö, Alma Media Interactive Oy,
puh. 040-700 4739, e-mail: h.huttunen@almamedia.fi
Hannu Meskanen, toimitusjohtaja, Almare Systems Oy.
puh. 03-260 2211, e-mail: hannu.meskanen@almare.com

  • Julkaistu: 8.6.2000, 08:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli