AamulehtiPAAKUVANEWEST

Aamulehti geokohdennuksella kesän ajan ilmaiseksi Särkänniemen asiakkaille

Alma Media pilotoi Tampereen Särkänniemessä geokohdennukseen perustuvaa palvelua, joka tarjoaa Aamulehden lukuoikeuden veloituksetta huvipuistoalueella vieraileville asiakkaille. Geokohdennuksella voidaan jatkossa toteuttaa myös muita sisältöpalveluita.
 

Uuden geokohdennukseen perustuvan ratkaisun ansiosta Särkänniemen alueella vierailevat asiakkaat voivat älypuhelimillaan vapaasti lukea Aamulehden sovellusta, joka on muutoin vain tilaajien käytössä.

“Särkänniemessä vierailevat pääsevät pulahtamaan sisältöömme maksutta näillä näkymin koko kesän ajan”, kertoo Alma Regionsin markkinointipäällikkö Marika Schugh.

Palvelu on pilottivaiheessa. Alma etsii nyt erilaisia tapoja hyödyntää uutta paikkatietoon perustuvaa palvelua.

“Tässä kehitystyössä vetoapua tarjoavat sekä kaupalliset kumppanit että muut mediatalot, jotka ovat ilmaisseet kiinnostusta geokohdennettua viestintää kohtaan.”

Alma Regionsin digitaalisen liiketoiminnan johtaja Jussi Maaniitty kertoo, että jatkossa kahvilat, leikkipuistot ja erilaiset odotustilat voisivat olla geokohdennuksen kannalta kiinnostavia paikkoja. Palvelulla voidaan esimerkiksi uutisoida ja vinkata lähellä tapahtuvista asioista, ja tarjota erilaisia asiakkaille hyödyllisiä palveluita ja tuotteita.  

“Paikkatiedon hyödyntämisessä ensisijaisen tärkeää on säilyttää asiakkaan luottamus. Siksi palvelun pitää myös tuottaa selkeästi lisäarvoa käyttäjälleen”, Maaniitty korostaa.

  • Päivämäärä: 19.6.2017, 00:00
  • Uutisen tyyppi: Uutinen
  • Teema: Digitaalisuus
  • Teksti: Vesa Brandt

Jaa artikkeli:

Lue seuraavaksi:

Jussimaaniittythumbnail2

Alma madaltaa mediatalojen reviirirajoja – kehitysputkessa uusia digipalveluja

Alman alue –ja paikallismedioihin keskittynyt Alma Regions vahvistaa asemiaan vauhdilla muuttuvassa mediakentässä. Reviiri-hankkeessa kehitetään yhä parempia digitaalisia palveluita.

Digitaalisuus
TEROTHUMBNAIL

Nyt mobiileja ovat kuluttajat

Jo neljä viidestä suomalaisesta käyttää tänä päivänä mobiilia nettiä. Samalla erilaisten mobiilien älylaitteiden kirjo on kasvanut – älyä on nykyään puhelinten lisäksi myös muun muassa kelloissa, autoissa ja lukoissa. Mobiilikäyttö on monipuolistunut niin paljon, että jopa käsitys siitä, mitä mobiililla tarkoitetaan, saattaa olla muuttumassa.

Digitaalisuus
Vamosthumbnail

Aina elämässä eteenpäin

Kun Helsingin Diakonissalaitoksen Vamos saattaa nuoret ja vanhat saman pöydän äärelle ratkomaan digihaasteita, kaikki osapuolet pääsevät elämässä eteenpäin.

Digitaalisuus
alma_verkostot_270x203

Data on ymmärryksen työkalu

Datasta puhutaan kaikkialla. Se on uusi musta, uusi öljy ja automaation polttoaine. Mutta mitä data pohjimmiltaan on, ja mitä markkinoijan täytyy tietää sitä hyödyntäessään? Näihin kysymyksiin antaa vastauksia Petteri Vainikka, datayritys Cxensen strategiajohtaja. ​

Digitaalisuus