Alma Media > Uutinen > Amos Rex nostaa nuoria taiteilijoita esiin yhdessä Alma Median kanssa

Amos Rex nostaa nuoria taiteilijoita esiin yhdessä Alma Median kanssa

Alma Median ja Amos Rexin taidemuseon yhteistyö syveni, kun Alma Media pääsi toimimaan Amos Rexin Generation 2020 -kevätnäyttelyyn osallistuvan nuoren taiteilijan Beriwan Ceylanin kummiyrityksenä. 

Amos Rexin helmikuussa 2020 auennut Generation 2020 -kevätnäyttely esittelee yli kahdeksankymmenen 15–23-vuotiaan taiteilijan teoksia, jotka valittiin yli 1 600 ehdotuksen joukosta. Näyttelyssä on esillä monipuolinen kattaus nykytaidetta, muun muassa valokuva- ja videotaidetta, kuvanveistoa, tekstiilitaidetta ja performanssia. 

Taidekasvatusta opiskeleva Beriwan Ceylan on käyttänyt kantaaottavassa taideteoksessaan muun muassa Alma Median julkaisuissa julkaistuja valokuvia.

– Ceylan pohtii taideteoksessaan vuosituhannen tärkeimpiä uutistapahtumia. Sen tueksi teimme Iltalehdessä kyselyn, jossa kysyimme suomalaisilta, mitä he itse pitävät 2000-luvun merkittävimpinä uutistapahtumina. Saimme kyselyyn 1 500 vastausta. Vastaukset kytkevät teoksen median tehtävään tulkita ja selittää maailmaa, kertoo Alma Median yritysvastuupäällikkö Kirsi Hantula.

Alma Media toimii Amos Rexin pääyhteistyökumppanina vuodet 2018–2020.

  • Julkaistu: 11.3.2020, 14:00
  • Kategoria: Uutinen

Jaa artikkeli