Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media myy Pohjois-Pohjanmaan paikallislehdet Kalevalle

Alma Media myy Pohjois-Pohjanmaan paikallislehdet Kalevalle

Alma Media Oyj                         Lehdistötiedote 24.8.2017 klo 13

ALMA MEDIA MYY POHJOIS-POHJANMAAN PAIKALLISLEHDET KALEVALLE

Alma Median kustantamat paikallislehdet Pohjois-Pohjanmaalla siirtyvät Kalevan tytäryhtiön Kaleva365 Oy:n omistukseen lokakuun 2017 alusta. Kaupassa omistajaa vaihtavat Raahessa ilmestyvät Raahen Seutu ja Raahelainen sekä Oulaisissa ilmestyvä Pyhäjokiseutu. Osapuolet eivät julkista kauppahintaa. Kaupalla ei ole Alma Media -konsernille tulosvaikutusta.

Raahen Seutu on 3-päiväinen tilattava paikallislehti, Raahelainen 1-päiväinen kaupunkilehti ja Pyhäjokiseutu puolestaan 1-päiväinen tilattava paikallislehti. Lehtien yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2016 oli 2,6 milj. euroa. Lehtien työntekijät siirtyvät uuden omistajan palvelukseen ns. vanhoina työntekijöinä. Myytävien lehtien henkilöstövahvuus on 19 henkilöä.

Kaleva365 Oy on Kaleva Oy:n omistama medialiiketoimintaa tuottava tytäryhtiö.

Alma Media Kustannus Oy kustantaa Alma Media -konsernin maakunta-, paikallis- ja kaupunkilehtiä. Tunnetuimpia tuotteita ovat Aamulehti, Satakunnan Kansa ja Lapin Kansa.

Kari Juutilainen, toimitusjohtaja, Alma Media Kustannus Oy, puh. +358 50 435 4159
Juha Laakkonen, toimitusjohtaja, Kaleva Oy, puh.  +358 40 762 5480

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen myös tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 300 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2016 liikevaihto oli 353,2 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

Kaleva lyhyesti

Kaleva on nykyaikainen monimediayhtiö, jonka medialiiketoimintaan keskittynyt tytäryhtiö Kaleva365 tuottaa kiinnostavia ja puhuttavia sisältöjä ja palveluja niin painetussa kuin digitaalisessa muodossa sekä kuluttajille että yritysasiakkaille. Kaleva-konsernin palveluksessa työskentelee noin 450 oman alansa ammattilaista. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 52,9 miljoonaa euroa.

• Julkaistu: 24.8.2017, 13:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet