Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Vuoden toimisto –tutkimuksen parhaimmisto shortlistattu

Vuoden toimisto –tutkimuksen parhaimmisto shortlistattu

Alma Media              Lehdistötiedote                                             16.1.2017 klo 13

VUODEN TOIMISTO –TUTKIMUKSEN PARHAIMMISTO SHORTLISTATTU

Koko markkinointiviestintäalan kattavan Vuoden toimisto -tutkimuksen parhaimmisto on valittu. Ensimmäisen kerran Suomessa järjestettävässä tutkimuksessa markkinointipäättäjät ovat nostaneet kuudessa kategoriassa seuraavat toimistot shortlistalle (toimistot ovat aakkosjärjestyksessä):

Markkinointiviestinnän   toimistot* Myyntikate yli 5 milj. euroa Myyntikate alle 5 milj. euroa
Bob the Robot Folk Finland
Satumaa Family Business Nitro
TBWA Helsinki Superson
Asiakasymmärrys-toimistot Design-toimistot Teknologia- ja markkinointitoimistot
Frankly Partners Agency Leroy Avaus
Kopla Helsinki N2 Albiino Mirum
Pentagon Design P+SBD
Mediatoimistot Viestintä-, PR- ja sisältötoimistot
Mediatoimisto Virta Helsinki Ellun Kanat
Mindshare OSG Viestintä
Vizeum Republic of  Communications

*markkinointiviestinnän toimistojen kategoriassa kaksi alakategoriaa myyntikatteen suuruuden mukaan, muissa kategorioissa ei osallistuneiden toimistojen lukumäärän vuoksi myyntikatteen mukaista jakoa.

Voittajat julkistetaan perjantaina 10.2.2017 järjestettävässä palkintogaalassa. Gaala kokoaa yhteen alan parhaat suunnittelijat, projektijohtajat, asiakasvastaavat, toimistojen johdon sekä markkinointipäättäjät.

Tutkimuksessa äänensä antoivat asiakkaat – yli 700 Suomen keskeisintä markkinointipäättäjää. Heidän panoksensa on erittäin merkittävä koko alan kehityksen kannalta. Suomi ja suomalaisten yritykset tarvitsevat yhä laadukkaampaa ja tuloksellisempaa markkinointia kasvupyrkimystensä vauhdittamiseksi ja kansainvälisen kilpailukyvyn parantamiseksi. Me Almassa haluamme osoittaa markkinoinnin voiman liiketoiminnan kehittämisessä ja rakentaa yhdessä asiakkaidemme kanssa rohkeasti kestävää kasvua, sanoo Alma Median toimitusjohtaja Kai Telanne.

Markkinointivoiman lisääminen saavutetaan jatkuvalla ammattitaidon ja toimistoyhteistyön kehittämisellä. Vuoden toimisto- kilpailun lanseeraaminen tukee tätä tavoitetta ja samalla antaa mahdollisuuden kiittää kovassa kilpailussa menestyneitä toimistoja, toteaa puolestaan Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski.

Vuoden toimisto –tutkimus on ruotsalaisen Regin Årets Byrå -konseptiin perustuva tutkimus, jolla kartoitetaan markkinointi-, mainos- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluja tarjoaviin toimistoihin, merkittävimpiä toimiston valintaan vaikuttavia kriteereitä ja markkinointialan kehityssuuntia. Suomessa tutkimuksen tiedonkeruusta ja tulosten analysoinnista vastaa tutkimustoimisto Norstat Finland, konseptin markkinoinnista ja jalkautuksesta Alma Media sekä Mainostajien Liitto sekä markkinoinnin valintakonsultti Breezeway.

Toimistojen toimintaa arvioidaan asiakkaan kokeman palvelun ja toteutuneiden projektien/tulosten perusteella. Haastatteluja hyväksyttiin lopulliseen aineistoon 725. Pääosa haastatteluista tehtiin internetkyselynä toimistojen itse toimittamiin asiakasrekistereihin. Aineistoa täydennettiin puhelinhaastatteluin.

Lisätietoja: Elina Kukkonen, markkinointijohtaja, Alma Mediaratkaisut, puh. 010 665 2333

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen myös tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 400 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2015 liikevaihto oli 291,5 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

• Julkaistu: 16.1.2017, 13:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote