Alma Media > Tiedotepankki > 2015 > 2015 > 2015 > Jatkuvaa dialogia

Jatkuvaa dialogia

Toukokuussa 1996 perustettu Kauppalehti Online koki melkoisen muodonmuutoksen, kun saitti vietiin kertaheitolla 2010-luvulle tammikuun alussa.

Kauppalehden digitaalinen palvelu kokoaa yhteen toimituksemme koko tuotannon.

Lukija voi itse valita, missä muodossa haluaa lukea juttujamme. Meidän tehtävämme on tarjota uutiset oikeaan aikaan, oikeassa välineessä, räätälöitynä parhaaseen mahdolliseen muotoon.

Digitaalisina ovat nyt tarjolla yhtä lailla painetun Kauppalehden uutiset kuin Option reportaasit.

Perusteellinen uudistusprojekti opettaa tekijöilleen ennen kaikkea sen, että digitaalinen maailma ei tule kerralla valmiiksi, vaan päivitämme ja kehitämme palveluamme jatkuvasti tarjoamalla säännöllisesti uusia ominaisuuksia.

Laatumielikuvan vahvistaminen digitaalisissa tuotteissa on tärkeää, sillä klikkausbisneksen mielikuvat istuvat tiukassa monien lukijoiden mielissä.

On tärkeää, että suomalainen kuluttaja tottuu siihen, että laadukas sisältö maksaa myös verkossa. Se turvaa jatkossakin journalismin riippumattomuuden.

Saittimme näkyvin uudistus on koko uutistuotantomme yhteen kokoava uutistoimistopalvelu KL Nyt. Jatkuvasti päivittyvästä uutisvirrasta lukija näkee yhdellä silmäyksellä tärkeimmät talousuutiset ja markkinoihin vaikuttavat tapahtumat. Pörssien ollessa auki KL Nyt päivittyy toistakymmentä kertaa tunnissa, työpäivän aikana satakunta kertaa.

Täydennämme uutistuotantoamme tulevina kuukausina lisäämällä kansainvälisten kumppaniemme tarjontaa. Kauppalehden toimitus valitsee ulkomaisesta uutisvirrasta suomalaiselle vaikuttajalle tärkeimmät uutiset. Jo tällä hetkellä tärkeä osa markkinauutisiamme ovat uutistoimisto Reutersin uutiset ja katsaukset.

Lisäksi liikkuvan kuvan osuus Kauppalehden uutispalvelussa kasvaa. Sosiaalisen median aikakauden mukaisesti Kauppalehden digitaalinen palvelu on aiempaa vuorovaikutuksellisempi ja keskustelevampi. Uutisten jakaminen yhteisöpalveluihin käy helposti.Kauppalehden linja määrittyy myös digitaalisessa palvelussa, kun pääkirjoitus- ja mielipideaineisto on ensi kertaa digitaalisesti lukijan saatavilla ja kommentoitavissa.

Paitsi päivittäisessä uutisoinnissa ja keskustelussa, jossa olemme jatkuvassa vuorovaikutuksessa lukijoiden kanssa, myös kehitysprosessissa pitää jatkuvasti kuulla palautetta.

Tämä voi kuulostaa kliseeltä, mutta näin se vain on. Saamamme asiakaspalautteen perusteella olemme jo tehneet saitillemme satoja muutoksia.

Tämä kaikki on jatkuvaa dialogia suoraan lukijan, asiakkaan, kanssa.

arno-ahosniemi-kl