Case

Paljon onnea Sello!

Kauppakeskus Sello juhli 10-vuotispäiviään näyttävästi – ja sai kampanjoinnistaan onnittelun arvoiset tulokset. Varsinaisena juhlapäivänä kävijämäärät olivat jopa 25 % normaalia suuremmat.

Tavoitteet ja kohderyhmä

Sello halusi kutsua lähialueen asukkaat sekä muut asiakkaat ostoksille ja juhlimaan kanssaan 10-vuotista taivalta sekä kiittää heitä kuluneista vuosista. Sello toivoi medialta kohdistettavuutta ja uusia mahdollisuuksia liikkuvan asiakkaan tavoittamiseksi.

Luova ratkaisu

Viihdyttävyys, selkeys ja osallistaminen – siinä lyhyesti Sellon mainonnan resepti. Viesti oli yksinkertainen ja selkeä: Sello 10 vuotta - Sinut on kutsuttu.

Mediaratkaisu

Kampanja kohdistettiin perheellisiin miehiin ja naisiin. 
Aktivoivien display-mainosten rinnalla haluttiin testata viihdyttävän videon toimivuutta Iltalehden netti-tv:ssä. IL-TV tavoittaa ostovoimaiset kuluttajat markkinoijan kannalta parhaaseen aikaan, iltapäivällä ja heti työpäivän jälkeen, jolloin suunnitellaan päivän ostoksia. Kampanja geokohdennettiin pk-seudulle.

Iltalehti.fi desktop: panorama + dynaaminen tapetti
Iltalehden mobiili: paraati 
IL-TV: preroll-video

Yksinkertainen ja aktivoiva viesti toimii niin kännykässä kuin tietokoneella.

Tulokset

Almascope mahdollistaa kohdentamisen ja raportoinnin, ja kampanja tavoitti hyvin 25-64-vuotiaat ostovoimaiset miehet ja naiset. Klikkiprosentit olivat Iltalehden kampanjavertailussa parhaimpia. Display-mainonta huomattiin ja se meni perille. IL-TV:n klikkiprosentti oli yli 6,54 %, mikä on selvästi yli alan keskiarvon.

”Olemme todella tyytyväisiä kampanjan toimivuuteen. Kampanjan aikana asiakkaita riitti todella hyvin. Juhlapäivänä tunnelma oli erittäin lämmin ja kaikki tuntuivat viihtyvän! Hauskat yllätykset nostivat hymyn huulille. Saimme runsaasti positiivista palautetta niin henkilökunnalta kuin asiakkailta.”, kertoo Sellon markkinointipäällikkö Sanna Kouvalainen hymyssä suin.

Kaipaako yrityksesi menestystarinoita? Ota yhteyttä mediamyyntiin.

sellokannyt570x270