Case

Asunnon ostaja löytyi ensimmäisellä digikampanjalla

Display-mainonnassa puhutaan paljon mainoskampanjoiden klikkiprosenteista. On tärkeää muistaa, että klikkiprosentti kertoo vain numeerisen osan mainoksen toimivuudesta - usein se onkin vain jäävuoren huippu. Tärkeintä on, että mainostavan yrityksen kampanjalle asettamat tavoitteet täyttyvät ja asiakas on tyytyväinen. 

Rakennusyhtiö Peab Oy saavutti mainoskampanjalle asettamansa tavoitteen erinomaisesti marraskuussa 2015. Yritys on aiemminkin mainostanut Etuovi.comissa useilla eri alueilla, mutta marraskuussa yritys mainosti ensikertaa digikampanjalla Tampereen alueella.  Peab Oy:n mainoskampanjan kesto oli 4 vuorokautta, ja sille asetettiin selkeä taktinen tavoite. Yrityksen rakentamasta taloyhtiöstä oli suurin osa asunnoista myyty muutamaa arvokkaampaa asuntoa lukuun ottamatta. Yhdessä myytävässä asunnossa oli tulossa esittely ja tämän mainoskampanjan tavoitteena oli saada esittelyyn mahdollisimman paljon kiinnostuneita silmäpareja sekä tavoittaa se tärkein – asunnon tuleva ostaja.

Myynnissä olevan asunnon mainoskampanja rakennettiin Etuovi.comissa kahden eri mainospaikan, avaussivun hallinnan ja hakutulossivun paraatipaikan yhteispelillä.  Kummassakin mainospaikassa hyödynnettiin isoa mainospintaa, ja molemmissa mainospaikoissa ajettiin hyvin samantyylinen mainosaineisto Tampereelta asuntoa etsivien maksimaalisen huomion herättämiseksi. Tampereelta aiemmin asuntoa hakeneille näytettiin Peab Oy:n mainos avaussivun hallinta-mainospaikassa heti palveluun saavuttua. Kun käyttäjä teki palvelussamme Tampereelle kohdistuvan asuntohaun, näkyi yrityksen mainos hakutulossivun paraatipaikalla.

Etuovi.comin osaava mainossuunnittelija Pasi Jormalainen rakensi asiakkaan toimittamista aineistoista hyvin toimivan bannerikokonaisuuden, jossa otettiin erityisesti huomioon mainosviestin tavoite sekä sen toiminnallisuus isossa mainospaikassa. Mainoskampanjan ostoprosessi toimi ” avaimet käteen ” – periaatteella, joka muodostui asiakkaan, vastuumyyjän sekä mainossuunnittelijan tiiviin yhteistyön tuloksena.

Peab Oy:n Pirkanmaan osasto oli ensimmäiseen digikampanjaansa erittäin tyytyväinen, ja he tulevat panostamaan myös jatkossa digimarkkinointiin Etuovi.comissa. He saavuttivat sen tärkeimmän  – uusi asunnonomistaja tavoitettiin tunnistetusti nimenomaan juuri tämän mainoskampanjan ansiosta.

Mikä on yrityksenne tavoite? Ota yhteyttä myyntiimme ja mietitään juuri teidän tavoitteen mukainen tapa tavoittaa asumisesta kiinnostuneet!