Sisältömarkkinointi

Onko yritykselläsi tuote tai palvelu, jonka ominaisuuksista haluaisit kertoa suurelle yleisölle? Kaipaatko lisää liikennettä yrityksesi omaan mediaan? Toivoisitko jatkuvaa vuorovaikutusta brändisi ja ostovoimaisen yleisön välille? Entä haluaisitko tiivistää yrityksesi suhdetta Suomen vaikutusvaltaisimpaan päättäjäyleisöön?

Alman mediat tarjoavat monia mahdollisuuksia sisältömarkkinoijalle. Natiivimainonta on sisältömarkkinointia, jonka tavoitteena on ohjata kohdeyleisöä yrityksen tuottamien sisältöjen pariin. Usein laadukkaan sisällön tuottaminen yrityksen kotisivuille tai blogiin ei yksin riitä tuomaan sille riittävää yleisöä. Jotta sisältö tavoittaa riittävän kohdeyleisön, on se vietävä sivustoille, joissa on valmiina yritykselle sopivaa kohdeyleisöä.

Vaihtoehtoja sisältömarkkinointiin on useita niin painetussa mediassa kuin digitaalisissa kanavissa. Ideoimme, suunnittelemme ja toteutamme kunkin asiakkaamme tavoitteeseen ja markkinointibudjettiin sopivimman sisältömarkkinoinnin ratkaisun sekä mittaamme sisältömarkkinoinnin tehoa asetettujen tavoitteiden mukaisesti.


Miksi hyödyntää sisältömarkkinointia?

  1. Paranna tuotteidesi tunnettuutta ja asiakkaittesi uskollisuutta brändisi sävyisellä sisällöllä 
  2. Nouse ajatusjohtajaksi edustamallasi alalla herättämällä keskustelua ja opettamalla uutta
  3. Muodosta yhteys potentiaaliseen yleisöösi julkaisemalla heitä kiinnostavaa sisältöä

Mediamyynnin yhteyshenkilösi:

Jukka Hurme

Luova tuottaja

jukka.hurme(a)almamedia.fi

Sisältömarkkinointiratkaisut


Printissä

Painetuissa lehdissä julkaistavat advertoriaalit ovat tutuimpia sisältömarkkinoinnin muotoja. Kyseessä on lehtijutun muotoon kirjoitettu ja taitettu lehti-ilmoitus. Advertoriaalissa voi vakuuttavasti tuoda esiin yrityksen erityisasiantuntemusta tai esittää palvelun hyödyt käyttäjiensä äänellä.


Verkossa

Artikkelit mainosmuotona toimivat kuten advertoriaalit painetussa mediassa ja ovat niin ikään erinomainen tapa tuoda tuote tai palvelu esille osana sitä käyttävän kohderyhmän arkea.

Blogi pitää lukijan otteessaan ja rakentaa pitkäaikaista suhdetta. Säännöllisyys onkin valttia blogin julkaisemissa. Hyvä blogi on usein näkemys tai kannanotto, joka saa aikaan kommentointia ja sitä jaetaan sosiaalisen median kanavissa.

Lukijakilpailut ja testit aktivoivat yrityksen kohdeyleisöä ottamaan osaa yrityksen toimintaan, testaamaan tietonsa tuotteesta tai arvioimaan palvelua. Osallistuneista yritys saa liidejä, potentiaalisia asiakkaita, kunhan muistaa kysyä vastaajilta tähän luvan.

Testiryhmät antavat yritykselle nopeasti tietoa käyttäjien mieltymyksistä ja toimivat markkinoijalle apuna käyttäjän tuotteen, palvelun tai viestinnän kehittämiseen.

Studio on markkinoijan oma mediakanava valtamedian sisällä. Se tarjoaa markkinoijalle suoran yhteyden kohdeyleisöön, kuten esimerkiksi päättäjiin.  Studio voi sisältää kirjoitettua tai videoviestintää blogien ja artikkelien muodossa.

Videot mahdollistavat monimuotoisen sisältömarkkinoinnin. Videon ihanteellinen pituus on noin 30 sekuntia.

Tuote-esittely tai testimoniaalivideo parantaa potentiaalisen asiakkaan luottamusta tuotetta kohtaan ja antaa nykyisille asiakkaille paremman käsityksen yrityksen tuotevalikoimasta.

Haastatteluvideolla voi välittää yrityksen tarinan kiinnostavasti kohdeyleisölle.

Opetus- eli tutoriaalivideo auttaa potentiaalista asiakasta ymmärtämään, miten hän saa parhaan käyttökokemuksen irti tuotteesta tai palvelusta.


Sisältömarkkinoinnista ja natiivimainonnan yleisistä mittareista löytyy esimerkkejä ja suosituksia myös IABn oppaasta.


Onnistuneita Almassa tehtyjä sisältömarkkinointikampanjoita


iltalehti_case_citroen_170
Case Iltalehti

Mobiilimainonnalla vetoa myyntiin

Kesäaika on autotaloille haastavaa markkinointiaikaa. Citroën tavoitti mobiilimainonnalla ihmiset sieltä, missä nämä liikkuivat. Mikrosaitti keräsi runsaasti klikkauksia ja sitoutumisluvut olivat hyvät.

Lue lisää

kl_case_estonia
Case Kauppalehti

Yrityksen sisällölle lisää näkyvyyttä Kauppalehden avulla

Estonian Business School kirjoitti kansainvälisen tutkinnon hankkimisesta työn ohessa. Kauppalehden Studio -artikkeli oli raikas ja uudenlainen tapa esitellä yliopistoa ja sen tarjoamia tutkinto-ohjelmia. Kampanjan menestys ylitti tavoitteet ja siitä saatu palaute oli ainoastaan positiivista.

Lue lisää