Mainosmuodot

Alma Median mainosmuodot tarjoavat mainostajalle keinot halutun kohderyhmän tavoittamiseen helposti ja kustannustehokkaasti tai näyttävämmillä toteutuksillä, olipa kampanjaratkaisuna sitten desktop-mainonta, mobiili, printti tai kaikkien kolmen yhdistelmä.

Desktop

Desktop-mainonta tavoittaa yleisönsä niin työpäivän aikana kuin vapaa-ajallakin, olipa tavoitteena sitten aluellinen, paikallinen tai valtakunnallinen markkinointi. Alman eri mediat tarjoavat monipuolisesti erilaisia ratkaisuja mainostajan tavoitteiden saavuttamiseen, alkaen yksinkertaisista ja kustannustehokkaista digitaalisen mainonnan muodoista aina uusimpia teknologioita hyödyntäviin rich media -toteutuksiin.

Löytääksesi parhaiten juuri omiin tavoitteisiisi sopivan ratkaisun, kysy lisää mediamyynnistä.

Mobiilimainonta

Mobiilimainonta tavoittaa kuluttajat yhä tehokkaammin, sillä valtaosa kuluttajista elää jo nyt vahvasti mobiilia elämää. Älypuhelimen ennennäkemättömän henkilökohtainen rooli kuluttajan mediankäytön kanavana tarjoaa myös mainostajalle uudenlaisia mahdollisuuksia oman kohderyhmänsä tavoittamiseen. Mobiilimainonta tavoittaa yleisöt uusilla tavoilla ja uusissa tilanteissa. Samalla se myös haastaa mainostajan tekemään uudella tavalla kiinnostavaa mainontaa. Mobiililaitteen uniikkeja ominaisuuksia hyödyntämällä voidaan tehdä vaikuttavaa ja vuorovaikutuksellista mainontaa, jossa klikki ei enää ole ainoa toimivuuden mittari.

Alma Median kanavissa voi mainostaa koko Alman mobiiliverkoston laajuudella, erikseen valituissa medioissa tai kohdennettuna mainostajan toivomilla tavoilla. 

Alman mobiiliverkosto on yksi Suomen tavoittavimmista mobiilimainonnan verkostoista. Alman mobiiliverkostossa voi mainostaa koko verkoston läpi näkyvällä ratkaisulla (RON) tai hyödyntää erilaisia yleisöpaketteja ja kohdennuksia. Mainonnan vuorovaikutuksellisuutta ja tehoja lisäävät monipuoliset rich media -mainosmuodot. Toiminnallisissa rich media –kampanjoissa voi hyödyntää puhelimen ominaisuuksia kuten kameraa, GPS-sijaintia, ravistelua, pyyhkäisyä ja liikkuvaa kuvaa. Mobiilin rich media -kampanjoiden keskimääräinen vuorovaikutusaste on yli 6-kertainen staattisiin aineistoihin verrattuna.

Mobiilin mainosmuotoja voi kokeilla demosivustolla, joka toimii parhaiten avattaessa mobiililaitteella: http://mobiilidemo.almamedia.net

Vinkit mobiilimainontaan

  1. Mobiili on henkilökohtainen - osallista käyttäjä esim. hyödyntämällä laitteen ominaisuuksia
  2. Pidä viestisi selkeänä
  3. Klikin ei tarvitse olla ainoa tavoite: mittaa myös sitoutumista
  4. Muista kohdentaminen

Kiinnostuitko? Kysy lisää mediamyynnistä.

Printtimainonta

Printtilehdellä on yhä paikkansa monille kuluttajille tärkeänä tiedonlähteenä. Printin ehdoton vahvuus on häiriötön mediaympäristö - painetun lehden sisältöihin keskitytään, kiinnostaviin juttuihin palataan myöhemmin uudestaan, ja myös mainonta koetaan palvelevana osana lehden sisältöä. Printti tavoittaa tehokkaasti paitsi valtakunnallisesti, myös alueellisesti. Paikallislehdillä on vahva fokus oman alueensa ajankohtaisiin asioihin ja henkilökohtainen suhde lukijoihinsa.

Alman painetut lehdet tavoittavat suomalaiset alueellisesti, paikallisesti ja valtakunnallisesti

Iltalehti ilmestyy kuutena päivänä viikossa, löytäen yleisönsä tuhansissa myyntipisteissä ympäri Suomea. Lue lisää>>

Aamulehti tavoittaa tehokkaasti Suomen toiseksi suurimman markkina-alueen, Pirkanmaan, yleisöt. Lue lisää >>

Satakunnan Kansa on Porin markkina-alueen ylivoimainen ykkösmedia. Lue lisää >>

Lapin Kansa on koko maakunnan lehti, joka tavoittaa lukijansa eteläisestä Lapista käsivarteen ja päälaelle saakka. Lue lisää >>

Paikallislehdet ovat lähellä lukijoitaan, kukin omalla alueellaan. Lue lisää >>

Printin parhaat vahvuudet

  1. Uusien digiratkaisujen keskellä printti on ja pysyy
  2. Lehden lukemiseen keskitytään ja sen parissa vietetään aikaa
  3. Häiriötön mediaympäristö
  4. Luotettava ja arvostettu, mainonta koetaan mieluisana

Kiinnostuitko? Kysy lisää mediamyynnistä.