Paljon onnea Sello!
Kauppakeskus Sello juhli 10-vuotispäiviään näyttävästi – ja sai kampanjoinnistaan onnittelun arvoiset tulokset. Varsinaisena juhlapäivänä kävijämäärät olivat jopa 25 % normaalia suuremmat.
Tavoitteet ja kohderyhmä
Sello halusi kutsua lähialueen asukkaat sekä muut asiakkaat ostoksille ja juhlimaan kanssaan 10-vuotista taivalta sekä kiittää heitä kuluneista vuosista. Sello toivoi medialta kohdennettavuutta ja uusia mahdollisuuksia liikkuvan asiakkaan tavoittamiseksi.
Luova toteutus
Viihdyttävyys, selkeys ja osallistaminen – siinä lyhyesti Sellon mainonnan resepti. Viesti oli yksinkertainen ja selkeä: Sello 10 vuotta – Sinut on kutsuttu.
Mediaratkaisu
Kampanja kohdistettiin perheellisiin miehiin ja naisiin.
Aktivoivien display-mainosten rinnalla haluttiin testata viihdyttävän videon toimivuutta Iltalehden netti-tv:ssä. IL-TV tavoittaa ostovoimaiset kuluttajat markkinoijan kannalta parhaaseen aikaan, iltapäivällä ja heti työpäivän jälkeen, jolloin suunnitellaan päivän ostoksia. Kampanja geokohdennettiin pk-seudulle.
- Iltalehti.fi desktop: panorama + dynaaminen tapetti
- Iltalehden mobiili: paraati
- IL-TV: preroll-video
Yksinkertainen ja aktivoiva viesti toimii niin mobiilissa kuin tietokoneella.
Tulokset
Almascope mahdollistaa kohdentamisen ja raportoinnin, ja kampanja tavoitti hyvin 25-64-vuotiaat ostovoimaiset miehet ja naiset. Klikkiprosentit olivat Iltalehden kampanjavertailussa parhaimpia. Display-mainonta huomattiin ja se meni perille. IL-TV:n klikkiprosentti oli yli 6,54 %, mikä on selvästi yli alan keskiarvon.
Mainostajan kommentteja
”Olemme todella tyytyväisiä kampanjan toimivuuteen. Kampanjan aikana asiakkaita riitti todella hyvin. Juhlapäivänä tunnelma oli erittäin lämmin ja kaikki tuntuivat viihtyvän! Hauskat yllätykset nostivat hymyn huulille. Saimme runsaasti positiivista palautetta niin henkilökunnalta kuin asiakkailta.”, kertoo Sellon markkinointipäällikkö Sanna Kouvalainen hymyssä suin.