Alma Media > Mainostajat > Caset > Iltalehti > Finnmatkat

Finnmatkat etsi ja löysi tekijän Suomen parhaalle duunille

Sensimar-hotellikonseptille saatiin näkyvyyttä sisältömarkkinoinnin keinoin.

Kesällä 2016 Finnmatkat markkinoi uutta, aikuisille suunnattua Sensimar-hotellikonseptia, jonka parhaat puolet haluttiin nostaa esiin uudenlaisella ja hauskalla tavalla. Konseptin tunnettuutta lähdettiin rakentamaan hakemalla tekijää ”Suomen parhaaseen duuniin”, Sensimar-hotellitestaajaksi.

Iltalehti valikoitui yhteistyökumppaniksi innovatiivisen sisältömarkkinointinsa, videotuotannon osaamisensa sekä tuotannon ketteryyden ansiosta. Myös Iltalehti.fi-sivustolla saavutettava valtakunnallinen näkyvyys oli keskeinen kriteeri mediavalinnassa.

Kokonaisuudessaan kampanja oli onnistunut, ja julkaisualustana Iltalehti.fi mahdollisti laajan näkyvyyden sekä ammattimaisen toteutuksen.  Sisältömarkkinoinnin avulla Sensimar-konseptia voitiin myös esitellä perinteisen display-mainonnan keinoja laajemmin.

Finnmatkojen nimi muuttui TUI:ksi 1. marraskuuta 2016.

Kampanjan tavoitteet ja kohderyhmä

  • Tavoitteena oli kasvattaa vain aikuisille suunnatun Sensimar-hotellikonseptin tunnettuutta sekä samalla nostaa Finnmatkojen brändin näkyvyyttä.
  • Mainostajan omien kanavien – kuten uutiskirjeiden, some-kanavien ja verkkosivujen – lisäksi kampanjan näkyvyyttä haluttiin kasvattaa ja uusia yleisöjä tavoittaa myös ulkoisen kumppanin, Iltalehden, avulla.
  • Haluttiin myös tuoda uusia yleisöjä ja potentiaalisia asiakkaita Finnmatkojen sisältöjen pariin.
  • Kampanjan pääkohderyhmä oli 30–70-vuotiaat, ilman lapsia matkustavat aikuiset.
almafi_finnmatkat_570x370

Ratkaisu

  • Iltalehti.fi-sivustolla julkaistiin videoita, artikkeleita sekä lukijaäänestys valittavasta Sensimar-hotellitestaajasta. Tuotanto hoidettiin Iltalehden toimesta.
  • Kampanja käynnistettiin toukokuussa julkaisemalla hakuilmoitus ”Suomen parhaan duunin”, Sensimar-hotellitestaajan, tekijästä.
    • Kesäkuussa Iltalehden sivuilla lukijaäänestys ”Kuka heistä saa Suomen parhaan duunin?” ja viiden parhaan ehdokkaan videoesittelyt.
    • Voittajaksi valikoitui 49-vuotias Tiina, joka lennätettiin matkakumppaninsa kanssa kahdeksi viikoksi Kreetalle raportoimaan kokemuksistaan Sensimar-hotellissa. Iltalehden sivuilla julkaistiin video voittajan julkistuksesta ja valitun hotellitestaajan terveiset
  • Luovan toteutuksen viestikärkenä oli erottuva: ”Suomen paras duuni – Sensimar-hotellitestaaja”
  • ”Suomen parasta duunia” markkinoitiin myös Finnmatkojen omissa kanavissa.

Tulokset

Kampanjatoteutus Iltalehti.fi-sivustolla keräsi yhteensä yli 63 000 sivulatausta, ja videosisältöjä katsottiin yli 20 000 kertaa.

Sensimar-hotellien kumulatiivinen myynti kampanjan aikana ja pian sen jälkeen kasvoi 34 % verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Tulosta voidaan pitää erinomaisina huomioiden, että harkinta-aika loman varaamisessa on keskimäärin vähintään 30 päivää.

Mainostajan kommentteja

”Kokonaisuudessaan kampanja oli onnistunut ja päätavoitteet saavutettiin. Yhteistyökumppanina IL toimi ammattimaisesti ja tehokkaasti. Tämän tyyppisessä sisältömarkkinointikampanjassa ulkopuolisen yhteistyökumppanin tuki mahdollisti laajan näkyvyyden.”

– Online Sales & Marketing Manager Anna-Maria Mettin / Finnmatkat Oy

Sinullekin menestystarina?

Ota yhteyttä mediamyyntiimme >>

Katso lisää asiakkaidemme onnistuneita caseja >>